Website counter free counters

Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012


ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΣΥΣΚΕΨΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Μια ακόμα μελέτη τουριστικής προβολής Πελοποννήσου, με … «βάρκα την ελπίδα»;

 26/06
 H υλοποίηση ενός (ακόμα) σύγχρονου σχεδίου marketing για την τουριστική προώθηση της Πελοποννήσου ανακοινώθηκε κατά την διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε υπό την Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης Κωνσταντίνα Νικολάκου, με την συμμετοχή εκπροσώπων της αναδόχου εταιρείας, καθώς και των προέδρων των κατά τόπους φορέων τουρισμού της Πελοποννήσου.


Στην συνάντηση παρευρέθηκαν ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λακωνίας κ. Δημήτριος Πολλάλης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αρκαδίας κ. Κώνσταντίνος Μαρινάκος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας κ. Σπύρος Λαγωνικάκος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Άργους κ. Πέτρος Κουτσόπουλος, ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Λουτρακίου κ. Σπύρος Καραβούλης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματιών Τολού, ο Senior Sales Manager της Club Hotel Casino Loutraki κ.Γιάννης Τσεκούρας , η γραμματέας της συλλόγου ξενοδόχων  Λουτρακίου Άννα  Σιαγκανά, η κ. Δάφνη Μαυρομάτη από την Ξυλόκαστρο, εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων, ενώ τις σκέψεις τους απέστειλαν και οι Ενώσεις Ξενοδόχων Τριφυλίας, Αρχαίας Ολυμπίας κ.α.


Η κ. Νικολάκου στην εισήγηση της τόνισε τη αναγκαιότητα του έργου που υλοποιείται για την δημιουργία μιας σύγχρονης μελέτης που θα τεκμηριώνει και θα προτείνει τις απαιτούμενες δράσεις προβολής οι οποίες θα έχουν το μέγιστο ανταποδοτικό όφελος για την Πελοπόννησο. Στόχος τόνισε η κ. Νικολάκου είναι κάθε πόρος που έχουμε στη διάθεση μας να  αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, κάθε δράση μας να είναι στοχευμένη και να διαθέτει επιστημονική τεκμηρίωση.


Οι εκπρόσωποι των φορέων τουρισμού εξέφρασαν την ικανοποίηση τους για την συνεργασία τους με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, χαιρέτισαν την πρωτοβουλία για την διαβούλευση, έτσι ώστε οι προτάσεις τους και οι παρατηρήσεις τους να ληφθούν υπόψη για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο marketing.


Στα πλαίσια αυτού του νέου στρατηγικού σχεδίου marketing, όπως τονίστηκε, θα ακολουθήσουν αρκετές διαβουλεύσεις με τους φορείς τουρισμού της Πελοποννήσου, τους δήμους, τα επιμελητήρια αλλά και έρευνα πεδίου στους επισκέπτες της Πελοποννήσου.


-----------------

ΣΧΟΛΙΟ PELOPSNEWS.GR

Κατά καιρούς αλλαγής συνήθως της περιφερειακής διοίκησης, από παλιά μέχρι και  σήμερα (και τότε που ήταν διορισμένη), εκείνο που προβάλλεται ως λύση για την τουριστική προβολή της Πελοποννήσου είναι ΕΝΑ ΝΕΟ (ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ, δηλαδή μια ακόμα μελέτη.

Μια ακόμα μελέτη που αναλαμβάνει, κατά τα μελετητικά πρότυπα, να καταγράψει την υφιστάμενη κατάσταση, να προχωρήσει σε μια ανάλυση των ευκαιριών και των αδυναμιών της περιφέρειας (swot analysis) και να προτείνει λύσεις αποτελεσματικής τουριστικής προβολής.

Χρειάζεται σίγουρα μια επικαιροποιημένη μελέτη, ένα σύγχρονο στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής. Όμως, δεν είναι η πρώτη μελέτη που γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση! Όλα τα προηγούμενα πολλά χρόνια διορισμένων και αιρετών περιφερειακών και πρώην νομαρχιακών διοικήσεων έχουν εκπονηθεί δεκάδες businessplans (τα λένε άλλοι και έτσι) που κόστισαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ! ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΕΧΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΟΛΟΙ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ: ΜΕΛΕΤΕΣ, ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΦΑΝΦΑΡΕΣ, ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ.

Άραγε, αυτό που ακούγεται κάθε φορά … εκκωφαντικά (ένα ακόμα σύγχρονο στρατηγικό σχέδιο), αλλά στην συνέχεια … σιωπά με την αναποτελεσματικότητα του, ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ!

Μετά την εκπόνηση μιας νέας μελέτης, ενός νέου στρατηγικού σχεδίου, μετά τις παρουσιάσεις των πορισμάτων της μπροστά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μετά τις πολιτικές διαβεβαιώσεις ότι θα εφαρμοστεί και θα αποδώσει τα ανμενόμενα αποτελέσματα, μετά τις φωτογραφίες με … αγκαλιά τις μελέτες, τι; Μετά από λίγο … πάλι στην αρχή!

Ένα ακόμα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας, δεν θα είναι και πάλι αποτελεσματικό, αλλά ένας ακόμα «χάρτινος τόμος», ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ …ΣΔΙΤ!

Τι να προωθήσεις, όταν προηγουμένως δεν συστήσεις ΕΝΑ ΝΕΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ (ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΠΑΡΟΧΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ); Και εάν επιτύχει η τουριστική προβολή, το μόνο που μπορεί τότε να καταφέρει δεν είναι άλλο από την … δυσφήμιση της περιοχής! Ακόμα περισσότεροι θα διαπιστώσουν και από κοντά ότι είμαστε ανοργάνωτοι! Πρώτα παράγω, δημιουργώ και μετά διαφημίζομαι!

ΚΥΡΙΩΣ, ΟΜΩΣ, ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΑΛΛΑ ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ … ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ!

[Δεν είδαμε και δεν ακούσαμε μέχρι σήμερα καμιά πολιτική να έχει αποτύχει, έστω μερικώς, να χρειάζεται διόρθωση, προσαρμογή! Οι πολιτικοί ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΛΑΘΗ!]

Δηλαδή, ΣΤΟΧΟΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΟΥ, ΕΠΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ (ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΡΑΞΕΩΝ)!

[Πόσες φορές μέχρι σήμερα … εκδρομικές εκστρατείες αιρετών στο … άγνωστο δεν διαβάσαμε και δεν ακούσαμε; Τι αποτέλεσμα απέφεραν οι … γουρνοπούλες στη Ρωσία;! Πόσα χρήματα δαπανήθηκαν και πόσοι περισσότεροι επισκέφθηκαν την Πελοπόννησο εξαιτίας της … διαφημιστικής προβολής;!]

Μέχρι τώρα, λοιπόν, και γι’ αυτό πήγαν στράφι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε μελέτες και πολλά χρόνια, χρόνια στασιμότητας εάν όχι απο-ανάπτυξης, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ … ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ, και γι’ αυτό πιθανότατα (;) δεν υπάρχει έλεγχος (αφού ΟΛΑ ΚΑΛΑ!).

Παρά ταύτα, όταν αλλάξουν τα πολιτικά πρόσωπα, όπως καλή ώρα τώρα με την νέα περιφερειακή αρχή, τότε (απομακρυσμένα από την προηγούμενη πολιτική και τις μελέτες) διαπιστώνεται ότι πρέπει να ξαναρχίσουμε! Καλή ώρα σήμερα, η αιρετή περιφερειακή αυτοδιοίκηση που παραλαμβάνει … καμένη γη και ξαναρχίζει! Μόνο που οι άλλοι (οι ανταγωνιστές μας) τρέχουν ασταμάτητα μπροστά και μας έχουν αφήσει πίσω… σαν κολοκύθες!

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ (ΚΑΙ Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ) ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΠΡΩΤΑ ΜΕΤΑΞΎ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΤΩΝ ΤΡΙΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟ!

Τι έχουμε, μέχρι τώρα, στο επίπεδο αυτό;

·         Σε κεντρικό επίπεδο, επίπεδο κυβέρνησης, αντιγράφεται η παθολογία που περιγράφεται παραπάνω

·         Σε περιφερειακό επίπεδο, ομοίως, καμία πολιτική έμπνευση και προγραμματική και συνεργατική προσπάθεια, εκτός από μερικές μπροστά στις κάμερες για τα … μάτια του κόσμου (άλλωστε οι πραγματικές  … δεν φωτογραφίζονται και δεν μπορούν να μπουν σε προεκλογικά φυλλάδια)!
  
·         … «ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΕΣ», σε πολλές περιπτώσεις, Ενώσεις Ξενοδόχων

·         Ενώσεις και επαγγελματικούς Συλλόγους … σφραγίδες

·         Δήμαρχοι διαχειριστές και εισπράκτορες τελών, αλλά όχι Τοπικοί Άρχοντες!

·         Απουσία των ιδιωτικών τουριστικών φορέων από ανάλογες προσκλήσεις συμμετοχής σε … εκδρομές ή σε ημερίδες ή σε συσκέψεις, καθώς οι περισσότεροι (εάν όχι όλοι) και κυρίως οι καλύτεροι ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΤΟ ΧΡΌΝΟ ΤΟΥΣ! Έτσι, ό,τι κάνουν, το κάνουν ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ!

·         Πλάγιες χρηματοδοτήσεις … πολιτιστικών εκδηλώσεων (δήθεν για σύνδεση τους με τον τουρισμό) και σημαντικές δαπάνες εκδρομών των αιρετών κυρίως σε διάφορους τουριστικούς προορισμούς ανά τον κόσμο, με κανένα αποτέλεσμα (τουλάχιστον ποτέ δεν μετρήσαμε το αποτέλεσμα της εκδρομής, τι, εκτός από φωτογραφίες, απεκόμισε η τουριστική κίνηση της περιφέρειας)

·         Αλλά και έλλειψη, εκτός από εκείνη της αυτοδιοίκησης, ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΩΝ ΞΕΡΟΚΕΦΑΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ, που πιστεύουν στο ρόλο του … σολίστα, ενώ η ανάπτυξη (και η τουριστική) απαιτεί ολόκληρη την … ορχήστρα της περιοχής ανάπτυξης και προβολής!


Εν κατακλείδι, ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ … ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ (Ή ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ) ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, που οφείλει να το εμπνεύσει από πάνω προς τα κάτω η Αιρετή Περιφέρεια!

Δεν θα αναρωτηθούμε τι είναι εκείνο και ποιος είναι εκείνος που μπορεί να αλλάξει τα πράγματα και την … ιστορική τους νομοτέλεια! Ούτε γιατί;

Προσευχόμαστε Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΑ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ (ΩΣ ΤΩΡΑ) ΛΟΓΙΑ, ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΠΡΑΞΗ (και ας είναι τόσο εκνευριστικά φλύαρη και καυχησιάρα)! Για το καλό όλων μας! Άλλωστε οι Πράξεις μένουν, τα λόγια περνάνε και χάνονται στον πολιτικό … διάστημα!


ΠΡΑΞΕΙΣ, λοιπόν, Κύριοι! Και όχι λόγια!
ΔΟΥΛΕΙΑ! Και όχι … «συσκέψεις»!
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ! Χωρίς … καλάμια!
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ! Με απολογιστικούς αριθμούς, και όχι … με δελτία τύπου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου