Website counter free counters

Σάββατο, 25 Αυγούστου 2012

"Πωλητήριο" σε λιμάνι και αεροδρόμιο
Image«Κόκκινες γραμμές» βάζει η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας

Δεν επέστρεψε και με τα καλύτερα αποτελέσματα για την πόλη και το λιμάνι της από την Αθήνα ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παν. Νίκας. Προχθές, στην προγραμματισμένη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη και το γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κ. Μουτζούρη, με αντικείμενο τη διοίκηση και την ανάπτυξη του λιμένα Καλαμάτας, καταδείχτηκε, σύμφωνα και με τα όσα δήλωσε χθες στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης, ότι η τύχη του είναι κάτι σαν προδιαγεγραμμένη. Με την πρώτη ευκαιρία και σοβαρή πρόταση που θα κατατεθεί, βγαίνει στο… σφυρί.
Συγκεκριμένα, στο δήμαρχο ανακοινώθηκε ότι δίδεται κατεύθυνση ανάπτυξης για τα λιμάνια ανάλογη με τα αεροδρόμια, δηλαδή ιδιωτικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ κατά ομάδες. 

Ως προς την αξιοποίηση του λιμανιού υπάρχει σκέψη στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής για λειτουργία μαρίνας στην ανατολική πλευρά του.
Ως προς τη λειτουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, η διαδικασία προχωρεί σύμφωνα με αυτά που διαλαμβάνονται στο θεσμικό πλαίσιο. Ο κ. Νίκας  τόνισε, από την πλευρά του, ότι για το Δήμο Καλαμάτας είναι κρίσιμα ζητήματα και μη διαπραγματεύσιμα:
-ο έλεγχος της χερσαίας ζώνης από το Δήμο, από την προβολή της οδού Φαρών μέχρι το «Βυθό», κάτι για το οποίο σημείωσε ότι «δε φαίνεται να υπάρχει αντίρρηση, ισχυρή αντίρρηση».
-η διασφάλιση του ανεμπόδιστου ελλιμενισμού των κρουαζερόπλοιων.
Σε κάθε περίπτωση, όλα αυτά θα αποτελέσουν αντικείμενο σειράς δημόσιων διαβουλεύσεων, στις οποίες θα κληθούν να εκφράσουν άποψη όλοι όσοι κατά καιρούς έχουν καταθέσει προτάσεις για το λιμάνι και την ανάπτυξή του.

Χωροταξικό για τον τουρισμό
Την επόμενη βδομάδα ο δήμαρχος Παν. Νίκας θα μεταβεί εκ νέου  στην Αθήνα, όπου στα υπουργεία Τουρισμού και Περιβάλλοντος θα συζητήσει το θέμα του χωροταξικού σχεδίου για τον τουρισμό, όσο αφορά στο Δήμο Καλαμάτας. Ζήτημα αιχμής θα είναι, όπως είπε, η χωροθέτηση του λιμένα της Καλαμάτας για την κρουαζιέρα.



Ο κύβος φαίνεται ότι ερρίφθη και για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μετά τα αποτελέσματα της συνάντησης που είχε προχθές στην Αθήνα ο δήμαρχος Παν. Νίκας.
Όπως ανακοίνωσε χθες σε δηλώσεις του, προχωρά η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων μέσω ΣΔΙΤ, όπου έχει ενταχθεί και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Με αφορμή την παραπάνω εξέλιξη, στο περιθώριο του συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, στις 30 Αυγούστου, με θέμα τα οικονομικά προβλήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι δήμαρχοι στις περιοχές των οποίων λειτουργούν αεροδρόμια θα συζητήσουν και θα λάβουν αποφάσεις για το ρόλο της Αυτοδιοίκησης στο νέο τρόπο λειτουργίας των αεροδρομίων. Όπως είπε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Νίκας, «είναι βέβαιο πως δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η αποξένωση των Δήμων από τη λειτουργία  λιμένων και αεροδρομίων».
Για το αεροδρόμιο, ζητά τη συμμετοχή του Δήμου στη διοίκησή του, τονίζοντας μάλιστα ότι η αυτοδιοίκηση μπορεί να βοηθήσει τον ιδιώτη για την καλύτερη λειτουργία του.
Κλείνοντας τις δηλώσεις του, σημείωσε: «Δεν μπαίνουμε απέναντι σε αναπτυξιακές λογικές», προσθέτοντας, όμως, ότι «ζητούμε τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών».
Πάντως, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015, προβλέπεται: δημιουργία πολυμετοχικών εταιρικών σχημάτων, στα οποία θα συμμετέχει και το Ελληνικό Δημόσιο κατά το πρότυπο του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας, για την εκμετάλλευση 29 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Στόχος του σχεδίου είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων από τα αεροδρόμια, έτσι ώστε να υλοποιηθούν απαραίτητα έργα υποδομής, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των περιφερειακών αερολιμένων, για τα οποία δεν υπάρχουν διαθέσιμα κρατικά κονδύλια.

Με συμβάσεις παραχώρησης
Ο κυβερνητικός σχεδιασμός, όπως αποτυπώνεται στον πρόσφατο νόμο για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, προβλέπει: αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας στα οποία το ελληνικό Δημόσιο ελέγχει το 100%, χωρίς όμως να υπάρχει οποιαδήποτε εταιρική δομή.
Το σχέδιο αναφέρει ότι για τα αεροδρόμια αυτά θα προχωρήσουν συμβάσεις παραχώρησης των δικαιωμάτων διαχείρισής τους, ενώ υπάρχει και η πρόβλεψη, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, ακόμη και για εισαγωγή στη χρηματιστηριακή αγορά.
Το πώς ακριβώς θα γίνει η διαδικασία αυτή, προκειμένου να αποφευχθούν μονοπωλιακές καταστάσεις, θα αποφασιστεί σε συνεργασία με σύμβουλο που θα προσληφθεί.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου