Website counter free counters

Τρίτη, 26 Νοεμβρίου 2013

Δημόσιο έργο το Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα!!!!!!!

Κυβερνητική υπόσχεση για «Ολυμπία» μέχρι την Τσακώνα


Τελευταία Ενημέρωση: 26/11/2013

Δημόσιο έργο το Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα

Δεσμεύτηκε για ορίζοντα δημοπράτησης τον Απρίλιο του 2014

Θολές υποσχέσεις για κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος ως δημόσιου έργου!

Επιφυλακτικοί οι βουλευτές συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης

«Μικρό καλάθι» και σαφείς διαβεβαιώσεις και χρονοδιαγράμματα περιμένουν οι βουλευτές Ηλείας και Μεσσηνίας για την απόληξη της Ολυμπίας Οδού, προκειμένου να εκφράσουν τη θέση τους, μετά τις χθεσινές εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών, Μ. Χρυσοχοΐδη, για την τύχη του αυτοκινητόδρομου.
Συγκεκριμένα, την επικείμενη επανεκκίνηση των εργασιών στην Ολυμπία Οδό ανακοίνωσε στους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης της Πελοποννήσου. Ωστόσο, το τμήμα Πάτρα – Πύργος και Καλό Νερό – Τσακώνα, που προβλεπόταν να πραγματοποιήσει ο παραχωρησιούχος, θα εξαιρεθεί από την σύμβαση παραχώρησης και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, με ορίζοντα δημοπράτησης τον Απρίλιο του 2014 και παράδοσης με το αρχικό τμήμα Κόρινθος – Πάτρα της Ολυμπίας Οδού.
«Η Ελλάδα μπαίνει σιγά σιγά αλλά σοβαρά, ξεκάθαρα και αποφασιστικά, σε μια φάση ανασύνταξης και θετικής πορείας» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών. «Το πρώτο έμπρακτο σημείο σε αυτή την κατεύθυνση είναι οι επενδύσεις και οι υποδομές στις μεταφορές. Ξεκινούν τώρα οι οδικοί άξονες. Χρειάστηκαν πολύ σκληρές διαπραγματεύσεις πολύχρονες και αμοιβαίες υποχωρήσεις. Μερικά έργα συντμήθηκαν» είπε.
«Για παράδειγμα, στην Ολυμπία Οδό δεν περιλαμβάνεται το τμήμα Πάτρα - Πύργος – Τσακώνα. Είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης όλα τα έργα που εξαιρέθηκαν λόγω σύντμησης να πραγματοποιηθούν» πρόσθεσε ο υπουργός Υποδομών.
«Όχι γιατί κάνουμε χάρη σε κανέναν, αλλά γιατί οι υποδομές στις μεταφορές είναι αναγκαία προϋπόθεση για να ξεκινήσει ξανά η χώρα. Ανακοινώνω την άμεση πραγματοποίηση της κατασκευής Πάτρα- Πύργος – Τσακώνα, ενός μέρους αυτοκινητόδρομου της Ηλείας, που είναι αγροτικός και τουριστικός νομός» τόνισε και συμπλήρωσε ότι το επίμαχο τμήμα «θα ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση της κατασκευής του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα».
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, ο προϋπολογισμός για την κατασκευή των δύο αυτών τμημάτων είναι της τάξεως των 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ήδη έχουν γίνει εργασίες ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι πόροι αναμένεται να προέλθουν από το νέο ΕΣΠΑ, το οποίο αφορά ευρωπαϊκά κονδύλια που θα δοθούν στην Ελλάδα την εξαετία 2014-2020.
Σημειώνεται ότι για την ώρα δεν έχει βρεθεί λύση για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, όπου μελετάται και η αλλαγή χάραξης, λόγω των προσφυγών για περιβαλλοντικούς λόγους στη λίμνη Καϊάφα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, οι αναθεωρημένες συμβάσεις για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες αναμένεται να επικυρωθούν από τη Βουλή με τη διαδικασία του κατεπείγοντος έως τις 9 Δεκεμβρίου, καθώς οι ευρωπαϊκοί πόροι, από τους οποίους συγχρηματοδοτούνται τα έργα, θα πρέπει να έχουν απορροφηθεί έως τα τέλη του 2015. Σε διαφορετική περίπτωση, είναι ορατό το ενδεχόμενο επιστροφής 950 εκατ. ευρώ στην Κομισιόν.

Δηλώσεις βουλευτών
Ωστόσο, σε δηλώσεις του για τον επίμαχο αυτοκινητόδρομο, ο βουλευτής Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Λαμπρόπουλος, τόνισε: «Κατά τη συζήτηση χθες στο υπουργείο Υποδομών ο κ. Χρυσοχοΐδης μάς γνωστοποίησε την οριστική απόφαση, η νέα σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, που θα έρθει στη Βουλή, να περιλαμβάνει μόνον το τμήμα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα.
Δεσμεύτηκε ότι στη σύμβαση θα υπάρχει και διάταξη που θα προβλέπει τη χρηματοδότηση από το νέο Προγραμματικό Πλαίσιο των τμημάτων από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα.
Για το τμήμα από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό, θα εξετασθεί ο τρόπος για να υπάρξουν παρεμβάσεις για πιο ασφαλή δρόμο. Επίσης, υποσχέθηκε να νομοθετήσει τρόπο για την επίσπευση των διαδικασιών δημοπράτησης, ανάθεσης και υπογραφής της σύμβασης. Θα περιμένουμε να δούμε τη διάταξη πόσο ισχυρή και αξιόπιστη θα είναι, αλλά και το χρονοδιάγραμμα».
Από την άλλη, σε κοινή ανακοίνωση των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Ηλείας και Μεσσηνίας, Έφης Γεωργοπούλου και Θανάση Πετράκου, σημειώνονται μεταξύ άλλων: «Ο κ. υπουργός, μπροστά στον κίνδυνο να μην ψηφιστεί στη Βουλή, ακόμα και από τους φιλοκυβερνητικούς βουλευτές, η Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, διότι παρέπεμπε στις ελληνικές καλένδες το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού έργου, δηλαδή το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, παρουσίασε στο τέλος της συνάντησης νέα πρόταση.
Συγκεκριμένα, υποσχέθηκε ότι μέχρι την Παρασκευή 29-11-2013 θα παρουσιάσει πρόταση για το πώς θα διασφαλιστεί η χρηματοδότηση από τους Κοινοτικούς Πόρους της Νέας Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Επιπλέον, δεσμεύτηκε ότι στην πρότασή του θα περιλαμβάνεται και σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο ζητήσαμε, ώστε η ολοκλήρωση αυτού του τμήματος να γίνει συγχρόνως με το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.
Θα περιμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης για να τοποθετηθούμε εκ νέου για το ζήτημα συγκεκριμένα. Η υλοποίηση ολόκληρου του έργου, όμως, με όρους που θα διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, είναι αδιαπραγμάτευτη».

Π. Τατούλης, Περιφερειάρχης Πελοποννήσου

Σχετικά με την αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, είναι πάγια θέση της Περιφέρειας Πελοποννήσου ότι: αφενός η μη ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης παραχώρησης, όπως αυτή ψηφίστηκε από την Ελληνική Βουλή το 2008, αποτελεί μια μη θετική εξέλιξη για την περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία πλήττεται εξ αυτού σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, και αφετέρου δεν επαρκούν στην σημερινή χρονική συγκυρία οι πολιτικές δεσμεύσεις.
Αντίθετα, η όποια αναθεώρηση επιβάλλεται να συνοδευτεί από δικλείδες ασφαλείας συνέχισης του έργου και ολοκλήρωσης του φυσικού του αντικειμένου, οι οποίες δικλείδες πρέπει να έχουν νομοθετική υφή και να απαντούν ταυτόχρονα στα κάτωθι ερωτήματα:
 Α) Υπάρχουν μελέτες για το κομμάτι Πάτρα – Πύργος και για το Καλό Νερό – Τσακώνα; Αν δεν υπάρχουν μελέτες, έχουν προκηρυχθεί; Αν όχι πότε θα προκηρυχθούν και σε κάθε περίπτωση ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ωρίμανσης τους προκειμένου να υποβληθούν για ένταξη στο Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠΟΜΕΔΙ;
Β) Έχει διασφαλιστεί το κόστος των απαλλοτριώσεων;
Γ) Ποια είναι τα σενάρια που έχουν προκριθεί για την αντιμετώπιση του ζητήματος της Παράκαμψης του Καιάφα;
Χωρίς να έχουν απαντηθεί με απόλυτη σαφήνεια τα παραπάνω ερωτήματα και χωρίς την νομοθετική κατοχύρωση αυτής της διαδικασίας που θα προκριθεί ως εφικτή και βιώσιμη και η οποία θα εξασφαλίζει ως χρόνο περάτωσης του Πάτρα –Πύργος – Καλό Νερό- Τσακώνα τον ίδιο χρόνο ολοκλήρωσης του Κόρινθος – Πάτρα,  δεν πρέπει να προχωρήσουμε στην αναθεώρηση της Σύμβασης Παραχώρησης.
Ειδάλλως κινδυνεύει και αυτό το έργο να μείνει μισό, με τεράστιες συνέπειες τόσο για την περιφέρεια Πελοποννήσου όσο και για την όμορή μας Ηλεία.
Αυτό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από την Κυβέρνηση, αλλά και από τους Βουλευτές της Πελοποννήσου, οι οποίοι οφείλουν να αναλάβουν ατομικά πλέον την δική του ευθύνη ο καθένας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου