Website counter free counters

Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2014

Θ. Πετράκος: «Γιατί δεν αναβαθμίζεται το αεροδρόμιο Καλαμάτας κ. Σαμαρά;»


    
petrakos24
17/09/2014
Εκτίθεται ανεπανόρθωτα ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Πρωθυπουργός κ. Σαμαράς, και είναι υπόλογος απέναντι στους πολίτες της Μεσσηνίας μετά τις απίστευτες δηλώσεις των Υπουργών της κυβέρνησή του, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και Δ. Αβραμόπουλου. Η δήλωση ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κορεσμένο!!! και για αυτό πρέπει να ανοίξει και άλλο το οποίο μάλιστα θα απέχει 35 λεπτά από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι προκλητική. Αν το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη, είναι κορεσμένο, τότε οφείλει να απαντήσει ο κ. Χρυσοχοΐδης και πρώτα από όλα ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Σαμαράς γιατί δεν έχει προχωρήσει μετά από 26 μήνες που βρίσκεται στην διακυβέρνηση της χώρας στην αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Οι υποσχέσεις και γραπτές απαντήσεις-δεσμεύσεις στις  του κ. Σαμαρά και των Υπουργών της κυβέρνησής του, στις επανειλημμένες παρεμβάσεις μου για αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, αποδείχτηκαν «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα». Συγκεκριμένα για να αποκαλυφθεί σε όλους τους Μεσσήνιους πολίτες το μέγεθος του εμπαιγμού, είμαι υποχρεωμένος να υπενθυμίσω στους κ. Σαμαρά, Χρυσοχοΐδη και Αβραμόπουλο ότι είχαν δώσει υποσχέσεις αλλά και γραπτές απαντήσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Καλαμάτας, όταν:
Στις 5 και 6/9/2012 είχα συναντηθεί με την τότε Διοικητή της ΥΠΑ κ. Φ. Παπαδημητροπούλου και τον Γ.Γ. Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλο.
Επίσης στις 19/4/2013 συναντήθηκα πάλι με τον Γ.Γ. Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλο.
Στις 30/4/2013 συναντήθηκα με τον τότε Υπουργό Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη και τον Αρχηγό του ΓΕΑ κ. Τουρνά.
Επειδή, παρά τις υποσχέσεις τίποτα δεν προχωρούσε, κατέθεσα γραπτή ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Άμυνας στις 25/11/2013.
Στη συνέχεια στις 19/12/2013 έθεσα το θέμα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και ζήτησα απάντηση από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη.
Επανήλθα στις 17/1/2014 καταθέτοντας ως αναφορά την απόφαση 599/30-12-2013 του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.
Σε όλες αυτές τις συναντήσεις και Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις έχω ζητήσει:
Την άμεση έγκριση του κονδυλίου των 2 εκ. ευρώ για την δημοπράτηση των έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας (επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων).
Την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου.
Τη δημοπράτηση των έργων «Αναβάθμιση Διαδρόμου και Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.» με βάση μελέτη και το τεχνικό δελτίο του έργου που έχει εκπόνησε το ΓΕΑ ύψους 35.870.650 ευρώ.
Την έγκριση του κονδυλίων για την απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Την υπογραφή από το ΓΕΑ παραχώρησης 100 στρεμμάτων για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών.
Γιατί λοιπόν κ. Σαμαρά δεν έχει υλοποιηθεί τίποτα από τα παραπάνω μέχρι σήμερα, παρά τις υποσχέσεις και γραπτές απαντήσεις στις ερωτήσεις γραπτές και προφορικές που έχω καταθέσει τα δύο αυτά χρόνια ώστε να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και συνεπώς να μην είναι κορεσμένο όπως είπε με την απίστευτη δήλωσή του  ο κ. Χρυσοχοΐδης;
Επίσης αφού λεφτά υπάρχουν κ. Σαμαρά γιατί έκλεισε ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο και δεν επαναλειτουργεί άμεσα ο προαστιακός της Μεσσηνία και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου συνολικά. Γιατί δεν προχωράνε τα αναγκαία οδικά έργα  του περιφερειακού της Καλαμάτας, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το Ριζόμυλος – Κορώνη και το Ρωμανού – Γαργαλιάνοι.
Οι πολίτες της Μεσσηνίας έχουν αντιλήφθη ότι ο κ. Σαμαράς μόνο για «μικρορουσφέτια» είναι ικανός και να «τονώνει» τους μεγαλοϊδεατισμούς του κ. Τατούλη και όχι για έργα που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Για αυτό πολύ σύντομα θα υποστεί ο κ. Σαμαράς και η συγκυβέρνησή του την δίκαιη εκλογική συντριβή.

  Δήλωση του Δημάρχου Καλαμάτας σχετικά με το αεροδρόμιο        

Αντίθετα, ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες ο εκσυγχρονισμός και η λειτουργία ανταγωνιστικού αεροδρομίου στην Τρίπολη (μισή ώρα απόσταση), κάτι που θα πλήξει καίρια το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Κι εδώ προκύπτουν τα εύλογα ερωτήματα:
  1. Το ορθό και το λογικό δεν είναι να ολοκληρώνουμε τις στοιχειώδεις υποδομές σ’ ένα αεροδρόμιο (Καλαμάτας) πριν φτιάξουμε το άλλο (Τρίπολη);
  2. Από ποια μελέτη (τεχνική, οικονομική κ.λπ.) προκύπτει η ανάγκη λειτουργίας αεροδρομίου (Τρίπολη) σε μισή ώρα απόσταση (Καλαμάτα);
  3. Η επιλογή της διαδικασίας ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα) σημαίνει ότι και το κράτος πρέπει να βάλει χρήματα. Δηλαδή, για το αεροδρόμιο της Τρίπολης υπάρχουν χρήματα και γι’ αυτό της Καλαμάτας δεν υπάρχουν;
  4. Οι χθεσινές ανακοινώσεις για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, όποια στόχευση κι αν έχουν, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές και, δυστυχώς, αποδεικνύουν πως η οικονομική κρίση σε τίποτε δεν μας έχει διδάξει (προγραμματισμός, διαχείριση πόρων, αιτιολόγηση αποφάσεων κ.λπ.).
Θεωρώ πως όλοι οι αιρετοί του τόπου μας πρέπει να εκφράσουν ΕΥΘΕΩΣ την άποψή τους γι’ αυτό το θέμα.

Το 2015 θα μπορέσει να λειτουργήσει πολιτικό Αεροδρόμιο στην Τρίπολη

 
Υπογράφτηκε την Τρίτη (16/9/2014) στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας κοινή απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Δημήτρη Αβραμόπουλου και του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη για τη λειτουργία του αεροδρομίου Τριπόλεως ως αεροδρόμιο κοινής χρήσης μεταξύ Πολεμικής και Πολιτικής Αεροπορίας, με παράλληλη προσωρινή παραχώρηση χρήσης έκτασης προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η υπογραφή της απόφασης πραγματοποιήθηκε παρουσία του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Πελοποννήσου , Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Γιώργου Διδασκάλου, του Διοικητή της ΥΠΑ Δημήτρη Κούκη και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων της Πελοποννήσου.
Οι δύο Υπουργοί στους χαιρετισμούς που απηύθηναν, ανέφεραν μεταξύ άλλων:
Δ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ: Με την παραχώρηση συγκεκριμένης έκτασης για τις απαραίτητες ενέργειες, τα έργα υποδομών που απαιτούνται από πλευράς ΥΠΑ και την κοινή χρήση του διαδρόμου προσγείωσης, του τροχοδρόμου και δαπέδων στάθμευσης, θα είναι δυνατό να λειτουργήσει πολιτικό αεροδρόμιο σε μια ιδιαίτερα σημαντική γεωγραφική θέση.
……Ο ελληνικός λαός, που έχει υποστεί τεράστιο πλήγμα, που ζητά θέσεις εργασίας, έχει αντιληφθεί αυτήν την προσπάθεια που καταβάλλει η Κυβέρνηση και απαιτεί από εμάς επίσπευση του Κυβερνητικού έργου και κυρίως αποτελέσματα. Θέλει αποτελέσματα, μας καλεί να αναπροσαρμόσουμε τον τρόπο λειτουργίας του Κράτους και δικαίως αξιώνει από εμάς να ξεπερνούμε γραφειοκρατικά εμπόδια να αλλάξουμε τους χρόνους αντίδρασης, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να προνοούμε, να προβλέπουμε, και να προετοιμαζόμαστε.
Αυτή είναι η δουλειά ενός σύγχρονου κράτους…
……Πιστεύω ότι από τον επόμενο χρόνο το Αεροδρόμιο της Τρίπολης θα εξυπηρετεί και τους νέους του σκοπούς, θα συμβάλει στην ανάπτυξη, θα βοηθήσει τις παραγωγικές τάξεις, τον Αγροτικό Τομέα, την Τουριστική Ανάπτυξη και θα δώσει μια νέα πνοή και προοπτική σε αυτό το κομμάτι της Πατρίδας μας που τα τελευταία χρόνια είναι στην προτεραιότητα και της Κυβερνητικής και της Εθνικής μας πολιτικής…
……Θα ήθελα όμως να επισημάνω κάτι. Ένας από τους λόγους που δεν προχωρούν τέτοια ζητήματα, είναι διότι ακόμα στον τόπο μας δεν έχουμε φτάσει σε ένα ανώτερο επίπεδο καλλιέργειας της συνεννόησης μεταξύ μας.
Παραγοντισμοί, υπουργικοί πατριωτισμοί, αν θέλετε αδυναμία για συνεννόηση, για συναπόφαση. Το γεγονός ότι δεν προχωρούσε το αεροδρόμιο της Τρίπολης, έχει και αυτό την ιστορία του.
Συνεργαστείτε περισσότερο όλοι οι φορείς. Δεν έχετε να χωρίσετε τίποτα. Δείτε το συμφέρον της Πατρίδας, το συμφέρον της Περιφέρειας, το συμφέρον του τόπου σας.
Όλοι σας διαγράφετε μία διαδρομή. Όλοι μας διαγράφουμε μία διαδρομή και στο τέλος κρινόμαστε από το τι έχουμε αφήσει πίσω μας σαν αποτέλεσμα.
Το κομμάτι αυτό της Πελοποννήσου πράγματι, όπως ολόκληρη η Πελοπόννησος, είναι ένα διαμάντι. Το είπε και έχει σημασία ότι το είπε ο Μιχάλης που δεν είναι από τη Πελοπόννησο, γιατί αν θα το πω εγώ θα θεωρηθεί ότι ευλογώ τα γένια μου.
Χρειάζεται περισσότερη ανάπτυξη. Έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια από τον ιδιωτικό τομέα κυρίως. Πρέπει να το δούμε αυτό, διότι οι κρατικές υπηρεσίες ναι μεν το παλεύουν, αλλά δεν είχαν πάντοτε τα μέσα και τις δυνατότητες.
Πρέπει να σταθούμε με πολύ σεβασμό στον επιχειρηματικό κόσμο, τους επενδυτές, σε όλους εκείνους που καλλιεργούν τη γη και να τους δώσουμε τη δυνατότητα να αυξήσουν το δείκτη παραγωγής τους.
Άρα, ένα μήνυμα που θέλουμε να σας στείλουμε και εμείς σήμερα και το βλέπετε από τη δική μας αγαστή εξαιρετική συνεργασία είναι: Συνεργασία, συνεννόηση, συναντίληψη και όλοι μπροστά στο κοινό σκοπό.
M. ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ: Διαμορφώνεται ένα δίκτυο πολύ σημαντικών υποδομών, που βοηθούν την Πελοπόννησο να δημιουργήσει σημαντική τουριστική ανάπτυξη το επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά και παραγωγική δραστηριότητα από νέα, εξαγώγιμα προϊόντα, υψηλής ποιότητας. Σε αυτό θα βοηθήσει και το νέο αεροδρόμιο. Προστίθεται μια νέα σημαντική υποδομή. Πρόκειται για ένα σχέδιο ολοκληρωμένο, που μπαίνει σε εφαρμογή με τη συνεργασία της Περιφέρειας, των Δήμων και των κεντρικών Υπουργείων και αυτή είναι η αξία της σημερινής στιγμής. Αυτό είναι πρόοδος για τη χώρα, ότι δηλαδή καταργήθηκαν οι εγωισμοί και οι γραφειοκρατίες και αρμονικά οι υπηρεσίες του δημοσίου συνεργάζονται μεταξύ τους, για να εξευρεθούν λύσεις, προκειμένου να δημιουργηθούν οι αναγκαίες υποδομές για τη χώρα.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης ευχήθηκε στον κ. Αβραμόπουλο καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα, λέγοντας χαρακτηριστικά: Είναι τύχη για την Ελλάδα, ότι ο Δημήτρης Αβραμόπουλος θα είναι ο αυριανός Επίτροπος Εσωτερικών Υποθέσεων, που θα ασχολείται με τα θέματα ασφάλειας της Ευρώπης, καταπολέμησης του εγκλήματος και της τρομοκρατίας και βέβαια, θα κληθεί να διαχειριστεί ένα από τα κορυφαία ζητήματα, που απασχολούν τον πλανήτη, την μετανάστευση.
Δημήτρη, εσύ μεταναστεύεις για την μετανάστευση. Εύχομαι από την καρδιά μου να διαχειριστείς και να αντιμετωπίσεις το ζήτημα. Αυτό το ανθρώπινο ποτάμι, που καθημερινά κινείται από το νότο προς το βορρά, από την ανατολή προς τη δύση, να το αντιμετωπίσεις με τάξη και ανθρωπιά. Καλή δύναμη, καλή τύχη.-
www.kalimera-arkadia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου