Website counter free counters

Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2014

Χτύπημα σε τουρισμό και ανάπτυξη η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Εκτός ιδιωτικοποιήσεων το αεροδρόμιο Καλαμάτας Τελευταία.
 22/11/2014        
 Την ερχόμενη εβδομάδα ανοίγει ο φάκελος με τις προσφορές Γνωστοί έγιναν προχθές οι βασικοί όροι της σύμβασης που θα υπογραφεί με τους αναδόχους των περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προσφορές των ενδιαφερόμενων ομίλων περιορίστηκαν στα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια, ακυρώνοντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να εντάξει στο πρόγραμμα και άλλα μικρότερης δυναμικότητας, όπως είναι αυτό της Καλαμάτας. Απ’ ό,τι φαίνεται, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» θα ενταχθεί στην εταιρεία του Δημοσίου που θα διαχειρίζεται και τα άλλα αεροδρόμια, ανάλογου μεγέθους. Το μέλλον της αποκρατικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας κρίνεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, οπότε και έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που υπέβαλαν στις 10 Οκτωβρίου τα τρία ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα. Νωρίτερα θα συνεδριάσει το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου ν’ αποφασίσει το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης. Θα αποφασίσει, δηλαδή, ποιων εκ των τριών ενδιαφερόμενων θ’ ανοίξει η οικονομική προσφορά. Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφερόμενοι είναι η Fraport σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corp. America σε συνεργασία με τον Όμιλο της ΜΕΤΚΑ και τέλος η Vinci με τον Όμιλο Ελλάκτωρ. Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 40 έτη με δικαίωμα επέκτασης για 10 επιπλέον χρόνια. Ο προτιμητέος επενδυτής που θα κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να επενδύσει περίπου 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση ή/και δημιουργία νέων υποδομών στα 14 αεροδρόμια. Η διάρκεια της επένδυσης δε θα πρέπει να ξεπεράσει τα τέσσερα έτη, ενώ ο προτιμητέος επενδυτής έχει κάθε λόγο να την προωθήσει άμεσα, αφού μετά το πέρας των επενδύσεων έχει δικαίωμα ν’ αυξήσει το ύψος των εφαρμοζόμενων χρεώσεων στους επιβάτες κατά περίπου 40%. Συγκεκριμένα, το ανώτατο ύψος του συνόλου των χρεώσεων ανά αναχωρούντα πελάτη μπορεί ν’ αυξηθεί από 14,5 σε 20 ευρώ. Από τα έσοδα αυτά, ένα ευρώ θα παρακρατείται από το ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία των υπόλοιπων μικρότερων αεροδρομίων της χώρας, τη λειτουργία των άγονων γραμμών, αλλά και τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ως ρυθμιστικής αρχής για τα αεροδρόμια. Έτσι, ο προτιμητέος επενδυτής που θ’ αναλάβει τα αεροδρόμια θα εισπράττει κατά το μέγιστο από κάθε αναχωρούντα επιβάτη 13,5 ευρώ ή 19 ευρώ μετά το πέρας των επενδύσεών του στα αεροδρόμια. Το σύνολο των αναχωρούντων επιβατών από το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας ξεπέρασαν πέρυσι τα 20 εκατομμύρια, αλλά από τα συγκεκριμένα 14 αεροδρόμια οι αναχωρήσεις το 2013 πλησίασαν τα 9,5 εκατομμύρια. Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η σημερινή ημέρα έχει οριστεί ως ημέρα κινητοποιήσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η οποία απλώθηκε σε διάφορες περιοχές της χώρας και στη Μεσσηνία. Τη συμμετοχή τους στην κινητοποίηση έχουν δηλώσει μέχρι τώρα πρόσωπα της αυτοδιοίκησης, συλλογικότητες, φορείς και κόμματα.
 http://www.tharrosnews.gr
Χτύπημα σε τουρισμό και ανάπτυξη η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων
               Σάββατο, 22 Νοέμβριος 2014        
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Εκπρόσωποι πολιτικών και άλλων φορέων, που κατά κύριο λόγο πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ, προσήλθαν το μεσημέρι στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας και εκδήλωσαν την αντίθεσή τους για την ιδιωτικοποίηση τόσο του συγκεκριμένου αεροδρομίου όσο και όλων των περιφερειακών αεροδρόμιων της χώρας…
Ήταν μια εκδήλωση στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων που πραγματοποιήθηκαν σε πολλά αεροδρόμια της χώρας κατά της ιδιωτικοποίησής τους. Μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και επεκτάθηκε σε όλη την Ελλάδα.
Ήταν εκεί ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, Μανώλης Μάκαρης και σύμβουλοι του συνδυασμού του, οι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες Μεσσηνίας και περιφερειακοί σύμβουλοι Νίκος Πατσαρίνος (Πελοπόννησος Πρώτα) και Παναγιώτης Αλευράς (Δημοκρατική Πελοποννησιακή Συνεργασία), άλλοι περιφερειακοί σύμβουλοι, ενώ παραβρέθηκε και ο αερολιμενάρχης, Δημήτρης Μανδηλάρης.
Ο Θανάσης Πετράκος τόνισε σε δηλώσεις του ότι η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα για τον τουρισμό της χώρας και την ανάπτυξή της. Αυτό διότι, όπως σημείωσε, με την ιδιωτικοποίηση θα επιβληθεί ένα πρόσθετο χαράτσι για τη μεταφορά των επιβατών, το οποίο θα επιβαρύνει τους ίδιους τους επισκέπτες.
Σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι ακόμη και αν δεν περιληφθεί στα υπό ιδιωτικοποίηση θα υποστεί σοβαρές συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, ιδίως των μεγάλων. Αυτό επειδή τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κω, του Ηρακλείου, είναι αυτά που με τα κέρδη τους ουσιαστικά στηρίζουν τα υπόλοιπα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Τέλος ο Θανάσης Πετράκος σημείωσε ότι αυτό που χρειάζονται τα αεροδρόμια και ιδίως της Καλαμάτας δεν είναι να περάσουν στους ιδιώτες αλλά να γίνουν τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης και επέκτασης. Όπως ανέφερε, για τα έργα που χρειάζεται το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει υποβάλει ερώτηση στη Βουλή, που δεν απαντήθηκε, ωστόσο τις επόμενες ημέρες θα έχει συνάντηση με τον υπουργό για να του θέσει τα ζητήματα και να πάρει τις απαντήσεις που ζητάει.
Ο Παναγιώτης Αλευράς τόνισε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και φέτος σημείωσε μια εντυπωσιακή αύξηση των τουριστικών πτήσεων, ύψους 72%, η οποία σχολίασε ότι θα οδηγηθεί σε μεγάλη κάμψη με την ιδιωτικοποίησή του. Όπως υπογράμμισε, οι τοπικοί φορείς και οι τοπικές κοινωνίες πρέπει να παρέμβουν, να αντιδράσουν, ώστε να αποτρέψουν τα σχέδια των ιδιωτικοποιήσεων των αεροδρομίων και ταυτόχρονα να επιβάλουν την υλοποίηση των αναγκαίων έργων αναβάθμισης.
Ο Μανώλης Μάκαρης σημείωσε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί και πως οι τοπικοί φορείς και η τοπική κοινωνία δεν πρέπει να εφησυχάσουν ακόμη και εάν είναι εκτός της λίστας των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, διότι με την ανάπτυξη που έχει θα μπει στη λίστα σε επόμενη φάση. Τέλος, αναφέρθηκε και εκείνος στην αναγκαιότητα υλοποίησης των απαραίτητων έργων αναβάθμισης και επέκτασης του αεροδρομίου.
Ο Νίκος Πατσαρίνος υπογράμμισε ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και όλα τα αεροδρόμια έχουν φτιαχτεί με τον ιδρώτα του ελληνικού λαού γι’ αυτό και δεν πρέπει να περάσει η ιδιωτικοποίησή τους. Πρόσθεσε ότι η περιφερειακή του παράταξη θα είναι μπροστάρισσα σε αυτόν τον αγώνα και επιπλέον σημείωσε ότι υπάρχουν και οι εθνικοί λόγοι που επιβάλουν να παραμείνουν τα αεροδρόμια κρατικά.
Από την πλευρά του ο αερολιμενάρχης, Δημήτρης Μανδηλάρης, σημείωσε ότι για τα έργα αναβάθμισης και επέκτασης υπάρχει αναμονή μέχρι τον Φεβρουάριο, οπότε έχει ανακοινωθεί ότι θα υπάρχουν εξελίξεις για τη χρηματοδότησή τους, ενώ για το μέλλον του αεροδρομίου ανέφερε ότι είναι θετικό να προσπαθεί ο καθένας να βοηθήσει το αεροδρόμιο κατά το πώς νομίζει.
Στ.Μ.
http://www.kalamatajournal.gr/2014-05-07-07-52-54/story/6316/xtypima-se-tourismo-kai-anaptyksi-i-idiotikopoiisi-ton-aerodromion

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου