Website counter free counters

Παρασκευή, 26 Δεκεμβρίου 2014

Μια οικονομοτεχνική μελέτη για το δημο Πυλου Νεστορος από το 2011 εως το 2014 (Αναδημοσίευση)



Βεβαιάξ – Βεβαιάξ* !


Ο Προϋπολογισμός 2014


Άεθλος  αάατος  εκτετέλεσται*


 


 


 


  Υπάρχει κάτι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας”.


Γουίλιαμ Σαίξπηρ, 1564-1616, Άγγλος συγγραφέας


(από τον "Άμλετ")


 




 


Λαέρτης ο Πύλιος


 


                                                    


Μέρος 1ο


 


Προοίμιο: Η  Τζέμμα* του Ιονίου, η ημαθόεις* Πύλος του Ομήρου, το κύκνειο άσμα του αρχαίου βασιλικού συγκροτήματος του Νέστορα Νηληϊάδη, <μέγα κῦδος* Ἀχαιῶν> (Ιλιάδα  Ξ 42) [1], ο δήμος με πολυτάραχη ιστορία, ζει για μια ακόμη φορά την διαδικασία ποιμνιοποίηση των εκλογέων.


Πράγματι,  ο  χρισμένος  <κομματικός  Ανεμαζωξάρης*> και < Ψολοκομπιάς*>[2],  ξαναέβγαλε την <λαλιά του > και με μπόλικο Αβδηριτισμό*, παρουσίασε τον ανεκτέλεστο προϋπολογισμό για το έτος 2013  και ταυτόχρονα δημοσίευσε τον εκπρόθεσμο <μαγειρεμένο>  αλλά  πλασματικό προϋπολογισμό για το 2014 [3].


Αθεμιτοπραγία*  η  καθυστέρηση του προϋπολογισμού- καθόσον σύμφωνα με την νομοθεσία- έπρεπε να είχε εγκριθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2013. Ωστόσο μέχρι την 6-3-2014 δεν είχε αποσταλεί στις αρμόδιες  αρχές, με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί δυο και πλέον μήνες όπως  αποκαλύπτει η  aftodioikisi.gr [4],  ο δήμος να κινδυνεύει με λουκέτο- καθώς με βάση το νόμο- χωρίς εγκεκριμένο προϋπολογισμό δεν μπορούν να καλύψουν παρά μόνο τη μισθοδοσία των υπαλλήλων τους και καμία άλλη δαπάνη, όπως λειτουργικά έξοδα, προμήθειες, καταβολή προνομιακών επιδομάτων κλπ.  Τελικά δόθηκε στη δημοσιότητα  ο προϋπολογισμός του δήμου για το 2014 με απόφαση 46/2014 της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου και επικυρώθηκε με την υπ αριθμό 17528/827/6-3-2014 απόφαση του γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων [5].


Μελετώντας  ο καθείς  τα αναγραφόμενα ποσά  στους αντίστοιχους κωδικούς, διαπιστώνει  ότι είναι  ένας χειροποίητος Προϋπολογισμός βουτηγμένος μέσα στο <σάμαλι>, ένα Κίβδηλο   άθυρμα* του τοπικού σαγματισμού. Είναι φανερό και ταυτόχρονα θλιβερό  αυτοί που ανάλαβαν να υλοποιήσουν-διαμορφώσουν τον προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα, χρησιμοποίησαν για μια ακόμη  φορά, την απλή μεθοδολογία της ενακαινακανουνδυολογίας (εκ του «ένα και ένα κάνουν δυο»), μια διαδικασία που αποτελεί την κορωνίδα της διαρκούς απόπειρας ποιμνικοποίησης ή προβατοποίησης των ψηφοφόρων. Γιγνώσκω ταὐτά τινι, ότι με δυσανάβατη  υποκρισία και με κραυγαλέα ανεπιστημοσύνη*,  οι τοιουτοδείς λείχοντες* και έρποντες*  παρουσίασαν με βαυκαλισμό*  τον  τρισδείλαιο* και τρισβέλυκτο*  προϋπολογισμό - <ἄλλως τε και κλαρία καλούσι>*-  που καταγράφει κατ' εξακολούθηση  με πονηρίδιον τρόπο  ως < ενύπνιον βαττολογίας>*, την απόκρυψη  των ατάκτως ερριμμένων*  εσόδων-εξόδων, τα οποία ἐφεξῆς δημιουργούν τα δημοτικά ελλείμματα, και αναγκάζουν το ήδη Χρεμύλο* δήμο, να παράγει μαζί  με τις μνημονιακές πολιτικές  την σημερινή βαρυδαιμονία*  και την παρακμή στη δημοτική κοινωνία.


Με άλλα λόγια αυτός ο Προϋπολογισμός, όπως και οι προηγούμενοι Προϋπολογισμοί, είναι εικονικοί και ανεκτέλεστοι,  είναι και ήταν μια πυξίδα και ένα εργαλείο με επεοπτεροντικές υποσχέσεις, με λογιστικές λαθροχειρίες - νεοελληνιστή- παπαρολογίες [6].


 


Νυνί,* ας  αρχίσουμε τον Παρατιλμό* <του περίπου της ταυτοκίνησης> των Εσόδων-Εξόδων για να διαπιστώσουμε την αγυρτεία και τις <παντοῖαι*  φενάκες*> του προϋπολογισμού και του Τεχνικού προγράμματος [7].


 


Έσοδα


Μία πρώτη παρατήρηση είναι ότι παρισινός προϋπολογισμός παρουσίαζε έσοδα 35.173.149,36. Στις 31-12-2013 τα βεβαιωθέντα έσοδα ήταν 12.490.922,56 ή το 36% ( σίγουρα τα εισπραχθέντα είναι λιγότερα), δηλαδή είχε μια αστοχία κατά 22.682.226,58 εκατομμύρια ή το 64%, δηλαδή  με απλά λόγια αν είχαν προϋπολογιστεί το 2013 έσοδα 100€, στις 31-12-2013 βεβαιώθηκαν ότι θα εισπραχτούν μόνο τα  36€, δεν μας λένε πόσα από τα 36€ εισπράχτηκαν, το σίγουρο είναι ότι δεν εισπράχτηκαν τα 64€, δηλαδή υπήρξε ένα έλλειμμα εσόδων κατά 64%.


 


Πίνακας 1


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα Έσοδα 2013
Διαμορφωθέντα Έσοδα 2013
Βεβαιωθέντα Έσοδα 2013
Ψηφισθέντα Έσοδα 2014
Σύνολο          Εσόδων
35.173.149,36
      26.927.263,30
12.490.922,56
34.199.009,62


                                                     


 


 




Σχ.1


 


Έτσι όπως φαίνεται  από τον προηγούμενο Σχ. 1  για το 2013,  τα βεβαιωθέντα έσοδα για την υλοποίηση του προϋπολογισμού μόλις και αγγίζει το 35%. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο ανορθολογισμός και η αστοχία των εσόδων είναι η πρώτη αιτία για την δημιουργία ελλειμμάτων, τα οποία με την σειρά τους παράγουν το χρέος και καθιστούν το Δήμο Χρεμύλο* [8]. Αυτό επαναλαμβάνεται  από το 2010-2011 μέχρι το 2013. Για το 2014 τα ψηφισθέντα  έσοδα είναι 34.199.009,62€ δηλαδή  2,815 φορές παραπάνω, σε σχέση με τα βεβαιωθέντα έσοδα του περσινού έτους.. Πως μπορεί να πραγματοποιηθεί μια τέτοια αύξηση των εσόδων, όταν όλοι γνωρίζουν ότι λόγω του μνημονίου η λιτότητα, η ύφεση και η ρευστότητα  θα συνεχιστούν;


Ατταταί – Ατταταί,  τα δημοτικά κοπίδια πρέπει να προταθούν για το βραβείο Μικρόνοιας*.


Τακτικά έσοδα:


Ο  παρακάτω πίνακας.2  φανερώνει ότι τα τακτικά έσοδα ως προβλέψιμες πηγές εσόδων, βοηθούν στο καλύτερο προγραμματισμό και στην πληρέστερη οργάνωση των δραστηριοτήτων και των λειτουργιών του δήμου. Επομένως  για να υπάρξει αξιόπιστος προγραμματισμός και  εύρυθμη  οργάνωση των


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα Τακτικά Έσοδα 2013
Διαμορφωθέντα Τακτικά  Έσοδα 2013
Βεβαιωθέντα Τακτικά Έσοδα 2013
Ψηφισθέντα Τακτικά Έσοδα 2014
Σύνολο Τακτικών   Εσόδων
6.439.200,04
 
       3.706.487,33€
 
4.832.487,33
 
4.925.319,28
 


 δραστηριοτήτων του, θα έπρεπε τα τακτικά έσοδα να μην παρουσιάζουν απόκλιση μεταξύ των ψηφισθέντων, των βεβαιωθέντων και των εισπραχθέντων (δεν υπάρχουν στοιχεία, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι  είναι χαμηλότερα των βεβαιωθέντων).


Πίνακας 2


Είναι ορατό  σε όλους τους δημότες  ότι στο δήμο επικρατεί η προχειρότητα  στο προγραμματισμό και τσαπατσουλιά στις  δραστηριότητες του. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει η απόκλισης της τάξης των 1.606.712,71  μεταξύ ψηφισθέντων εσόδων 2013 και βεβαιωθέντων εσόδων 2013 (Σχ.2).




Σχ..2


 


Διαφορετικά, τα βεβαιωθέντα έσοδα στις  31-12-2013  αποκλίνουν  από τα ψηφισθέντα του 2013 κατά 25% (Σχ 2.1).




Σχ.2.1


 


Αυτό το δεδομένο δέσμευσε το  προϋπολογισμό του 2014  και ανάγκασε τα δημόσιτα  σαΐνια   να παρουσιάσουν τα  ψηφισθέντα έσοδα  μειωμένα  κατά 1.504.889,76€,  σε σχέση  με τα τακτικά έσοδα του 2013. Η μείωση των τακτικών εσόδων περιόρισαν περεταίρω την χρηματική αυτονομία του  δήμου, με άλλα λόγια αυτή η μείωση των τακτικών εσόδων, από την μια θα τον εξαρτήσει περισσότερο  από τις Δημόσιες επιχορηγήσεις  και από την άλλη θα παραγάγει  την  προχειρότητα  στο προγραμματισμό και τη τσαπατσουλιά στις  δραστηριότητες του.


Ο  Δείκτης Αυτονομίας (ΔΑ)


Τῷ γ’ ἔργῳ του προϋπολογισμό 2014,  πλαθουργεί  τη χρηματική  αιχμαλωσία και το περιορισμό  της αυτονομία του δήμου, καθόσον το  επιβεβαιώνει  και  ο  Δείκτης Αυτονομίας (ΔΑ). Αυτός ο δείκτης δείχνει το ποσοστό συμμετοχής των  ψηφισθέντων τακτικών εσόδων 2014  στο Σύνολο των εσόδων 2014. Όσο μειώνεται η τιμή του δείκτη, από την μια  περιορίζεται η αυτοδυναμία του δήμου και αυξάνεται η εξάρτηση του από τις Δημόσιες επιχορηγήσεις και από την άλλη συρρικνώνεται ο οικονομικός  προγραμματισμός  των δραστηριοτήτων και των υποχρεώσεων του  με βάση  τα τακτικά  έσοδα [9].  Ο Δείκτης Αυτονομίας (ΔΑ).= 4.925.319,28/ 34.199.009,62 = 14,4%.  Είναι φανερό ότι  ο συγκεκριμένος δείκτης είναι πάρα πολύ χαμηλός, που σημαίνει ότι  ο προγραμματισμός και οι δραστηριότητες του δήμου εξαρτώνται από τις δημόσιες επιχορηγήσεις κατά  85,6%. Είναι ήδη δημοσιευμένο ότι οι δημόσιες επιχορηγήσεις που έχουν εγγραφεί στο κρατικό προϋπολογισμό 2014,  έχουν  μειωθεί δραστικά  λόγο μνημονίου. Η εξάρτηση από τις κουρεμένες  δημόσιες επιχορηγήσεις  καταδεικνύει με μαθηματική ακρίβεια, αφενός το λουκέτο στο δήμο και  αφετέρου επιταχύνει την  φτωχοποίηση  της  δημοτικής  κοινωνίας. Εικότως*, η  τοπική κομματοκρατία, έχοντας ιππεύσει επί του  δήμου,  μετέβαλε τους τοπικούς πολιτικούς καμποτίνους* σε δυνάστες της  σύνολης  δημοτικής κοινωνίας.  


Συνεχίζεται…….


ΥΓ1: Ερωτώ - Γιατί κατεβάσατε από το  http://www.pylos-nestor.gr/portal/index.php/home το  Πρόγραμμα δράσης 2014. Προϋπολογισμός  Έσοδα- Έξοδα και Τεχνικό πρόγραμμα 2014 ;  Πληροφορώ κάθε ενδιαφερόμενο ότι τα εν λόγο έγραφα ήταν αναρτημένο μέχρι τις 5 /2/ 2014, καθόσον εκείνη την ημέρα τα <αντέγραψα >.


ΥΓ2: Οι  Ανημιωβολιαίοι* αγλυκόποδες* οσφυοκάπτες για να μην διαδίδουν ότι οι λέξεις που χρησιμοποιώ είναι υβριστικές, συνεχίζω να παραθέτω αφιλοκερδώς “το λεξικό του άρθρου”, αφενός για να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν τα  «κούτσουρα απελέκητα» του Δ. Μελάθρου και οι πέριξ αυτών παρατρεχάμενοι και αφετέρου να καλυτερεύσουν το προσωπικό τους  δείκτη : «γλωσσικής και πνευματικής καλλιέργειας».


  Λεξικό του άρθρου


Βεβαιάξ=πο, πο! Αριστοφάνης- “Βάτραχοι”


άεθλος αάατος  εκτετέλεσται=(Oδύσσεια, χ5)= «O  άθλος  ο φοβερός, ο άβλαπτος έχει ήδη εκτελεστεί».


 


Τζέμμα= gemma= μπουμπούκι- άτομο πράγμα ή τοποθεσία με σπάνιες ομορφιές και μοναδικά πλεονεκτήματα


Ημαθόεις [άμαθος (ΙΙ) + παραγ. κατάλ. –όεις] = αμμουδερή


Κῦδος= η δόξα


Ανεμαζωξάρης= Αυτός που ήλθε από άλλο χώρο ως μισακάρης (ο <λείχων και έρπων> από το χώρο της Ντορίνας στο χώρο του σάγματος, ο Σέμπρος.


Ψολοκομπιάς=Καυχησάρης αλαζόνας, ψόλος(καπνός )+κομπάζω


Αβδηρισμό = Ανοησία, ματαιοδοξία


Αθεμιτοπραγία< αθέμιτος + -πραγής < πράττω = η αθέμιτη, παράνομη πράξη, παρανομία.


Άθυρμα= παιχνίδι, μαριονέτα


 


Ανεπιστημοσύνη =επιστημονική ανεπάρκεια


 


Τοιουτοδείς=τέτοιου είδους


 


Λείχοντες* και έρποντες (από το λείχω= γλύφω και έρπω= σέρνομαι με την κοιλιά) = οι γλείφτες και οι κινούμενοι έχοντας, εκούσια, όλο το σώμα τους σε επαφή με το έδαφος.


 


Βαυκαλισμός= Το νανούρισμα, το παραμύθιασμα. Το να καθησυχάζουμε κάποιον με απατηλές υποσχέσεις και ελπίδες .


 


τρισδείλαιος=τρισάθλιος             


 


τρισβέλυκτος=αποτρόπαιος


Κλαρία καλούσι= έχει κλητεύσει γραπτές ομολογίες χρέους =  Βίοι Παράλληλοι/Άγις και Κλεομένης Πλούταρχος, [13.4]


Ενύπνιον βαττολογίας= όνειρο φλυαρίας


Ατάκτως ερριμμένα= αταξία, ακαταστασία


Χρεμύλος= πνιγμένος στα χρέη (το όνομα είναι επινόηση του Αριστοφάνη, από τις λέξεις χρέος + αιμύλω = απατώ),


Ατταταί= Μα το Δία…


Βαρυδαιμονία= δυστυχία


έπεα πτερόεντα = λόγια του αέρα, φληναφήματα, πομφόλυγες


 


τῷ γ’ ἔργῳ=στην πραγματικότητα


 


Νυνί= και τώρα


 


Παρατιλμός =ξεπουπούλιασμα, μάδημα


 


Παντοῖας = οποιοσδήποτε, καθένας


 


Φένακες= ήταν γνωστοί κάποιοι δαίμονες, τους οποίους επικαλούνταν και ζητούσαν τη βοήθειά τους οι αρχαίοι Αθηναίοι όσες φορές επιθυμούσαν να εξαπατήσουν κάποιον άνθρωπο. Το όνομά τους ετυμολογείται από τη λέξη φενάκη = περούκα και μεταφορικά απάτη, ψευτιά: στον ενικό φέναξ = απατεώνας.


 


Μικρόνοιας=η έλλειψη ευστροφίας και ευρύτητας πνεύματος, χαζομάρα.  


 


Κμποτίνος = ασήμαντος


 


Εικότως : κατά λογικό και εύλογο τρόπο, Επομένως


 


Ανημιωβολιαίος=Τιποτένιος της δεκάρας


 


Αγλυκόπους = στραβοπόδης


 


 


Πηγές


[1] http://books.google.gr/books? Ilias:


[2] http://ithominews.blogspot.gr/2014/02/blog-post_9345.html http://dipanoskaltsis.blogspot.gr/2014/02/blog-post_10.html http://ksipnistere.blogspot.gr/2014/02/blog-post_1691.html http://www.arxaiaithomi.gr/2014/02/10                                                               Η συνευωχία της σαγματοκατασκεύαστης παρακατιανής. Συνευθυμία εν συμποσίω στο ψέμα: « όχι χρίμα και στηρίξεις» Λαέρτης ο Πύλιος






[5] static.diavgeia.gov.gr/doc/ΒΙΞ4Ω1Β- yperdiavgeia.gr/decisions/downloadPdf/


[6] http://www.gargalianoi.com/2011/06/08  http://www.arxaiaithomi.gr/2012/02/29/o-mounarxos-tou-dimou-pylou-nestoros-g/ http://attikanea.blogspot.gr/2012/02/blog-post_3488.html www.arxaiaithomi.gr/?p=53320 Τα κανόνια του Ναυαρίνου  Ο Μούναρχος* του δήμου Πύλου- Νέστορος για δεύτερη χρονιά «Είπε… Ξείπε» Λαέρτης ο Πύλιος Φεβρουαρίου 29th. Ζω στο δήμο του Είπα... Ξείπα  Λαέρτης ο Πύλιος


[7] Πρόγραμμα δράσης 2014. Έσοδα- Έξοδα 2014/2/5  http://www.pylos-nestor.gr/portal/index.php/home   


[8]  http://ithominews.blogspot.gr/2013/01/blog-post_8849.html http://dipanoskaltsis.blogspot.gr/2013/01/5-online-28-2013_29.html http://eleftheriskepsii.blogspot.gr/2013/01/blog-post_5385.html  Χρεμύλος* ο δήμος Πύλου Νέστορα Λαέρτης ο Πύλιος




 


Βεβαιάξ Βεβαιάξ !


Ο Προϋπολογισμός 2014


Άεθλος  αάατος  εκτετέλεσται


 


 


Λαέρτης ο Πύλιος


 


                                                    


Μέρος 2ο


 


Συνεχίζουμε τον Παρατιλμό  με το δεύτερο μέρος των Εσόδων-Εξόδων για να διαπιστώσουμε το <ἐλεεινὸν και ὀλέθριον> του Τηλικούτου Προϋπολογισμού 2014 [1].


Έκτακτα Έσοδα(Κωδικός 1 πλην 13)


(Πιν.3)


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα Έκτακτα
Έσοδα 2013
Διαμορφωθέντα Έκτακτα
Έσοδα 2013
Βεβαιωθέντα
Έκτακτα
Έσοδα 2013
Ψηφισθέντα Έκτακτα  Έσοδα 2014
Σύνολο Εκτάκτων
Εσόδων
132.416
297.173,62
                     
 
168.142,49
 
1.216.199,80€
 


 


Παρατηρείται ότι, μεταξύ των βεβαιωθέντων εκτάκτων εσόδων το 2013 και των ψηφισθέντων εκτάκτων εσόδων 2014 μια αύξηση  1.048.057,31€ (Πιν.3),


μιλάμε για μια  «αναζήτησης»  Εκτάκτων Εσόδων κατά +623% . Το παράδοξο είναι ότι με το συγκεκριμένο < σάλτο >, η  ολιγαρχική δημοτική πλειοψηφία  και οι συγκατανευσιφάγοι* καταγράφουν ποσά από μη ελεγχόμενες πηγές,  για να καλύψουν τα δημοτικά ελλείμματα και να ισοσκελίσουν το προϋπολογισμό.


Το ερώτημα βέβαια είναι από που θα έρθουν τα 1.048.057,31, παραπάνω εκατομμύρια  Ευρώ για να χρηματοδοτήσουν το σπάταλο και χρεμύλο δήμο μας;


 


 


 


 


 


Έσοδα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ)


(Πιν.4)


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα ΠΟΕ 2013
Διαμορφωθέντα ΠΟΕ 2013
Βεβαιωθέντα
ΠΟΕ 2013
Ψηφισθέντα ΠΟΕ 2014
Εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωμένα  έσοδα                          
1.813969,20
 
1.597.352,16      
 
 2.094.482,09€
 
2.094.482,09€
 


 


Η πορεία και αυτών των Εσόδων είναι καθοδική. Οι εισπράξεις Παρελθόντων Οικονομικών Ετών δεν ξεπέρασαν το 1/10 των προϋπολογισθέντων. Η εικόνα δείχνει αδυναμία να εισπράξει αυτές τις οφειλές η δημοτική αρχή πλην όμως εμφανίζει μια κατακόρυφη αύξηση στα προϋπολογισθέντα υπόλοιπα 2.094.482,09€ για το 2014 (Πιν.4).


Αναρωτιέται κανείς πως ενώ διαμορφώθηκαν αυτά τα έσοδα στα 1.597.352,16        


το 2013, βεβαιώθηκαν δε 2.094.482,09€ το 2013,  ενώ είχαν προϋπολογιστεί 1.813969,20€ για το 2013. Η απάντηση είναι ότι οι εξελίξεις και οι πολιτικές του μνημονίου ασκούν σήμερα ασφυκτική πίεση για την είσπραξή τους. Αλλά φαίνεται από τα στοιχεία του προϋπολογισμού ότι οι ταγοί της τοπικής δημοτικής ολιγαρχίας ακολουθούν, την πολιτική της κυβέρνησης. Πιέζουν τους πολλούς  μικρούς  και κλείνουν και τα δυο μάτια στους  λίγους και  συγκεκριμένους μεγαλοοφειλέτες, που συμβαίνει να είναι και φίλοι τους και υποστηριχτές τους.


Το πρόβλημα αυτό  δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά  πολιτικό και κοινωνικό. Τα τελευταία χρόνια  δεν έγινε καμία προσπάθεια για να εισπραχθούν τα συγκεκριμένα έσοδα από τους λίγους και συγκεκριμένους μεγαλοοφειλέτες.


 Πότε θα τα εισπράξει  η δημοτική αρχή και από ποιους;


 


Ίδια Τακτικά Έσοδα


 


Ως Ίδια τακτικά έσοδα ονομάζουμε: Τα Τακτικά Έσοδα(ομάδα 0) εκτός από τις Επιχορηγήσεις(ομάδα (06). Τα τακτικά έσοδα ΠΟΕ(υποκατηγορία 211). Τα εισπρακτέα υπόλοιπα από βεβαιωθέντα τακτικά έσοδα σε προηγούμενα έτη(υποκατηγορία 321). Το Χρηματικό υπόλοιπο από Τακτικά Έσοδα (υποκατηγορία 511).


(Πιν.5)


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα Ιδίων τακτικών Εσόδων 2013
Διαμορφωθέντα Ιδίων τακτικών Εσόδων 2013
Ιδίων τακτικών Εσόδων 2013
Ψηφισθέντα Ιδίων τακτικών Εσόδων 2014
Σύνολο Ιδίων Τακτικών   Εσόδων
5.365.133,53
 
 3.736519,53€
 
4.802.049,55
 
6.497.051,64
 


           


Θέλω  να σημειώσω κάτι για το οποίο 3 ½ χρόνια γράφω και φωνάζω, αυτό της τραγικής εικόνας που παρουσιάζει ο δήμος: χωρίς ίδια Έσοδα. Γνωρίζουμε ότι η χρηματοδότηση έχει κατά βάση σταματήσει ή καθυστερεί εξαιρετικά για να διαμορφώνονται τα πρωτογενή πλεονάσματα και να δημιουργούνται από την άλλη εκβιαστικές πελατειακές εξαρτήσεις ενόψει των αυτοδιοικητικών  εκλογών.
Ας σκεφτούμε ποια θα ήταν η κατάσταση του δήμου αν είχε όλα αυτά τα χρόνια εργαστεί για την δημιουργία ιδίων Εσόδων που αν πλησίαζαν ποσοστά του 50% των συνολικών εσόδων θα διασφάλιζαν ένα υψηλό ποσοστό αυτοχρηματοδότησης κυρίως των λειτουργικών δαπανών του δήμου.                                                             


 


Ο  Δείκτης Επιβάρυνσης Δημοτών(ΔΕΔ)


 


Αυτός ο δείκτης δείχνει το ποσό του συνόλου των ψηφισθέντων Ιδίων τακτικών εσόδων 2014 ανά το σύνολο των δημοτών κατοίκων (21.077 σύμφωνα με την απογραφή του 2011) . Με άλλα λόγια εκφράζει κατά μέσο όρο το ποσό είσπραξης των Ιδίων πόρων που επιβαρύνει κάθε δημότη.


ΔΕΔ= 6.497.051,64€/21077= 308,25€ ανά κάτοικο (Πιν.5). Μια τετραμελείς οικογένεια επιβαρύνεται με 1233€ κάθε χρόνο. Η  φορομπηχτική πολιτική που εφαρμόζεται από την κομματική δημοτική «πλεμπάγια»* αναδύει  αφενός τον  αυταρχισμό και το συγκεντρωτισμό προς ιδίων όφελος, και αφετέρου αποδεικνύει ότι ο προϋπολογισμός  είναι  μη αποκεντρωμένος, καθόσον κανένα κονδύλι δεν δίδεται στις τοπικές κοινότητες (την πάγια προκαταβολή που δικαιούνται),  με την αιτιολογία ότι δεν μεταβιβάστηκαν συγκεκριμένες αποφασιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες στις τοπικές κοινότητες και έτσι πέρασαν την σκόπελο του  άρθρου 86 του ν. 3852/10 που προβλέπει πάγιες προκαταβολές προς τις τοπικές κοινότητες.


Γιατί αυτός ο συγκεντρωτισμός στο δήμο μας και η υποβάθμιση και ουσιαστική εξαφάνιση του θεσμού των τοπικών κοινοτήτων;


Πρέπει σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσω ότι τα ίδια τακτικά έσοδα του  προϋπολογισμού "προ-εγκρίθηκαν" από ένα άλλο υποβαθμισμένο θεσμό στο δήμο μας, την Επιτροπή Διαβούλευσης, που στην συνεδρίαση της  είναι ζήτημα αν είχε την απαιτούμενη απαρτία για να γνωμοδοτήσει.


 


Ανταποδοτικά Έσοδα


 


Τα Έσοδα από ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα (Υποκατηγορία 03). Έσοδα ΠΟΕ από ανταποδοτικά τέλη που βεβαιώνονται για πρώτη φορά (Υποκατηγορία 2111-2114). Εισπραχθέντα υπόλοιπα από ανταποδοτικά τέλη από βεβαιωθέντα έσοδα ΠΟΕ (Υποκατηγορία 3211-3214). Καταγράφονται ως:


(Πιν.6)


 


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα Ανταποδοτικά
Έσοδα 2013
Βεβαιωθέντα Ανταποδοτικά
Έσοδα 2013
Ψηφισθέντα Ανταποδοτικά
Έσοδα 2014
Σύνολο Ανταποδοτικών
Εσόδων
2.959.569,27
2.758.168,24
 
 
2.758.168,24
 


 


 


Ο Δείκτης Επιβάρυνσης Ανταποδοτικών Εσόδων Ανά Κάτοικο( ΔΕΑΕ)


 


Εκφράζει την επιβάρυνση για κάθε δημότη από τα ανταποδοτικά τέλη.


Δείχνει το ποσό του συνόλου των ψηφισθέντων ανταποδοτικών εσόδων 2014 ανά το σύνολο των δημοτών κατοίκων (21.077 σύμφωνα με την απογραφή του 2011) .


ΔΕΑΔΕ= Σύνολο ανταποδοτικών εσόδων 2014/ 21.077 = 2.758.168,24€/21.077=131 ανά κάτοικο(Πιν.6).


 Αυτή την επιβάρυνση οι δημότες θα έπρεπε να την απολαμβάνουν με ανταποδοτικές υπηρεσίες. Όμως  οι δημότες και ειδικότερα αυτοί που κατοικούν στις τοπικές κοινότητες δεν λαμβάνουν κανένα κονδύλι όπως το επιβεβαιώνει και ο δείκτης Επιβάρυνσης Δημοτών(ΔΕΔ). 


Σημειωτέον στο πρώτο μέρος  του άρθρου είχα αναφερθεί  στα έσοδα του δήμου. Πράγματι, τη μερίδα του λέοντος από τα δημοτικά έσοδα καλούνται να εισφέρουν πάλι οι δημότες, μέσω της «ανταποδοτικής» φορολογίας αλλά και των υπόλοιπων δημοτικών υπηρεσιών που προσφέρονται πάντα με τσουχτερό αντίτιμο.


Ίδιοι πόροι για ανάπτυξη


Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι των ιδίων πόρων για την ανάπτυξη  από το 2011 και μετά  (Πιν. 7)


ΕΤΟΣ
ΙΔΙΟΙ ΠΟΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
2011
1.283.736€
2012
3.774.206€
2013
1.593.765€
2014
132.101€


 


 


ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΙΔΙΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ




                                  


Σχ .3


 


 Όπως καταγραφόταν  στο τεχνικό πρόγραμμα του 2011, Οι πιστώσεις για ανάπτυξη με ιδίους πόρους ήταν 1.283.736€ δηλαδή το 45%  των συνολικών τακτικών εσόδων του δήμου (Πιν. 7) .  Στο τεχνικό πρόγραμμα του 2012, οι πιστώσεις για ανάπτυξη με ιδίους πόρους αυξάνονται κατά 394% , δηλαδή το ποσό ανέβηκε κατά  3.774.206€ ή  73% των συνολικών τακτικών εσόδων. Με το χρέος να περνά από τα 1.829.640€  στα 5.652.370€ και να  ταυτίζεται με τα ιδία τακτικά Έσοδα του 2013. Ο δήμος φτάνει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και απειλείται να ενταχθεί στο «Πρόγραμμα Εξυγίανσης», που προβλέπεται τη λήψη σκληρών οικονομικών μέτρων, τα οποία θα τα υποστούν οι δημότες[2].


Επομένως  η προβαλλόμενη επικοινωνιακά ανάπτυξη, δίνει την θέση της  στη ύφεση, καθόσον τα καταγραφέντα έργα από ίδιους πόρους για το 2011 και για το 2012 υλοποιήθηκαν κατά 10% και 5% αντίστοιχα. Τα πενιχρά αποτελέσματα που παρουσιάζονται από την δημοτική αρχή, συσσωρεύουν  υποχρεώσεις, ελλείμματα και  χρέος, Ταυτόχρονα,  χωρίς λογική και κανένα κριτήριο ο <σερπετός>*  αρχολίπαρος* αποφασίζει να μειώσει τις πιστώσεις για ανάπτυξη από τους ιδίους πόρους στα επίπεδα του 2011 δηλαδή  στα 1.593.765€. Όμως ένεκα ανικανότητας και αλαζονείας ο δήμος  στα τέλη του 2013, για μια άλλη φορά  δεν είναι σε θέση να καλύψει αυτόνομα τις πληρωμές των υπάλληλων, των τοκοχρεολυσίων, των διάφορων λειτουργικών εξόδων κτλ. (Σχ .3), αλλά  το τραγικό αποτέλεσμα για την ανάπτυξη  είναι ότι από τους ψηφισθέντες  ιδίους πόρους υλοποιήθηκαν μόνο το 9%. Αυτός ο κλαυσίγελος* της  ναρκισσιστικής αναποτελεσματικότητας συνεχίζεται και στο  Τεχνικό πρόγραμμα του 2014, όπου η ανάπτυξη με ιδίους πόρους, καταγράφει άκουσον-άκουσον, τις πενιχρές πιστώσεις τις τάξης των 132.101€. Στο διάγραμμα  (Σχ .3) φωτογραφίζεται η <ελεύθερη πτώση> της διαχείρισης  <Σωτηροβασίλως> για την ανάπτυξη του τόπου, από τις πιστώσεις των Ιδίων Πόρων.


Είναι φανερό ότι για  σοβαρά έργα από ίδια έσοδα βέβαια ούτε λόγος, τώρα μάλιστα προ των εκλογών;  Όμως ας είναι καλά το ΕΣΠΑ, ότι υπάρχει το βάζουμε εκεί, οπότε έχουμε να δείξουμε (εικονικό) έργο στον προεκλογικό αγώνα.


 


Δείκτης αυτόνομης ανάπτυξης(ΔΑΑ)


Το εργαλείο που μας επιτρέπει να καταγράψουμε την αυτόνομη ανάπτυξη στο δήμο είναι  ο συγκριτικός δείκτης  δ=€/κατ  που  μας λέει πόσα Ευρώ από ιδίους πόρους ψηφίστηκαν για να επενδυθούν βάση του τεχνικού προγράμματος  ανά κάτοικο και ο συγκριτικός δείκτης  λ=€/κατ που  μας λέει πόσα Ευρώ από ιδίους πόρους υλοποιήθηκαν σε επενδύσεις ανά κάτοικο, βάση του τεχνικού προγράμματος  σε κάθε έδρα των «εξ Καλλικρατικών δήμων» [3].


Ο παρακάτω πίνακας  και το διάγραμμα του σχήματος   μας φανερώνουν τις τιμές  του δείκτη δ=€/κατ και λ=€/κατ ανά κάτοικο.


(Πιν. 8)


 


 
ΨΗΦΙΣΘΕΝΤΑ
ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΝΤΑ
ΕΤΟΣ
      δ=€/κατ.
       λ=€/κατ
2011
61
6,1
2012
179
8,95
2013
75,5
6,04
2014
6,25
 


 


ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΑΤΟΙΚΟ ΑΠΟ ΙΔΙΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ




Σχ. 5


 


Χρηματικό υπόλοιπο


 


Και ερχόμαστε στο περίφημο χρηματικό υπόλοιπο, που ενώ τα έσοδα καταρρέουν εκείνο παραμένει και γίνεται αντικείμενο δημαγωγικής πολιτικής εκμετάλλευσης και μάλιστα στον Προϋπολογισμό του 2014 εμφανίζεται αυξημένο στα 3.086.789€ από 1.001.255€ του 2013.
                                                            
(Σχ. 9)


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα
 Χρηματικό
υπόλοιπο
 2014
Ψηφισθέντα Χρηματικό
υπόλοιπο
           2013
Καθυστερημένα Χρηματικό
υπόλοιπο
         2013
Ψηφισθέντα Χρηματικό
υπόλοιπο
 2014
Χρηματικό υπόλοιπο
 
2.085534,00 €
 
2.085534,00         
 
 
2.085534,00
 
 
3.086.789€



Η διαμόρφωση του υπολοίπου(πίνακας 9 ) δημιουργείται από τα έκτακτα και τακτικά έσοδα που δεν δαπανώνται και δεν ανταποδίδονται στους δημότες  (όπως παρουσίασα παραπάνω)  με υπηρεσίες για χρόνια παρανόμως, αφού οι προϋπολογισθείσες δαπάνες δεν πραγματοποιούνται. Έτσι φτιάχνουν τα δημοτικά κοπίδια υπόλοιπο και πλεόνασμα. Αλλά η δημοτική αρχή στοχεύει και αλλού, δεν εκτελεί τον προϋπολογισμό, για να εμφανίσει ένα υπόλοιπο που θα ‘ρίξει’ στις εκλογές, εμφανίζοντας δήθεν έργο.
Τα Τεχνικά Πρόγραμμα επί της ουσίας παραμένουν  ανεκτέλεστα, έως ότου  οι λείχοντας*  και οι έρποντας*  με ξένα <μπικικίνια>*, εν μέσω ύφεσης και φτωχοποίησης ετοιμάζονται για τις δημοτικές εκλογές.


Έσοδα  από  Επιχορηγήσεις  για  επενδύσεις


(Κωδικός 13)


Πιν 10


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντα
Έσοδα από Επιχορηγήσεις 2013
Διαμορφωθέντα
      Έσοδα από            
  Επιχορηγήσεις
      2013  
Βεβαιωθέντα
Έσοδα από   Επιχορηγήσεις   2013
   
Ψηφισθέντα
Έσοδα από Επιχορηγήσεις 2013
Σύνολο Εσόδων από Επιχορηγήσεις
22.025928,98
13.342.485,27      
 
1.076.879,19
 
19.466.657,94
 


 


Παρατηρείται ότι, μεταξύ ψηφισθέντων το 2013 και βεβαιωθέντων  εσόδων το 2013 από επιχορηγήσεις  η διαφορά είναι μείον -20.949.029,79€,  μιλάγαμε για μια «κατάρρευση των Εσόδων από επιχορηγήσεις» κατά  μείον 2.045% . Το παράδοξο σε αυτή την Ιστορία είναι ότι με το συγκεκριμένο  δόλιο τρόπο και  πονηρίδικο ήθος,  η  ολιγαρχική δημοτική πλειοψηφία  και οι συγκατανευσιφάγοι*, ως γνήσιοι <Αλουβρεχείς>*(από το Αλλού  βρέχει) καταγράφουν ποσά από μη ελεγχόμενες  πηγές για να καλύψουν τα δημοτικά ελλείμματα και να ισοσκελίσουν το προϋπολογισμό. Εξάλλου από τα βεβαιωθέντα  έσοδα για επιχορηγήσεις που ανέρχονται στα 1.076.879,19€ για το  έτος 2013, παρατηρείται από την μια  ένα φιάσκο απορροφήσεις των εσόδων για επιχορηγήσεις και από την άλλη μια  <εκτίναξη > καταγραφής  εσόδων για επιχορηγήσεις  που φτάνει στο ποσό των  19.446.657,94€ για τα έτος 2014,  με άλλα λόγια, ο  υπογράφων τον ισολογισμό  <Τζίτζιλε – φίτζιλε> (έτσι έλεγε και ο Μακρυγιάννης  τον Ι. Κωλέττη), ισχυρίζεται ότι  θα αυξήσει τα  έξοδα για επιχορηγήσεις το έτος 2014  κατά  919%... πως θα το κάνει  αυτό το θαύμα  σε τούτα τα μνημονιακά χρόνια, ο < Μανίφικος  πανταλόνε> της Βενετσιάνικης Kομέντια ντελ άρτε;


Μπορεί να το κάνει γιατί,  ότι υπάρχει  το βάζει στο ΕΣΠΑ, στο ΣΑΤΑ και στις λοιπές επιχορηγήσεις  ΥΠΕΣΔΔΑ  και το καταγράφει στους αντίστοιχους κωδικούς.. Με αυτό τον γελοίο  και αυθαίρετο τρόπο τα δημοτικά κοπίδια μπορούν, από την μια  να δείξουν στη προεκλογική περίοδο εικονικά και ανύπαρκτα έργα (καθόσον ο Περιφερειάρχης ψήφους θέλει), και από την άλλη να δημιουργήσουν πλασματικά έκτακτα έσοδα για να καλύψουν τα ελλείμματα και να ισοσκελίσουν  το  προϋπολογισμό, καθόσον από την μια δεν είναι ανίκανοι να δημιουργήσουν νέα τακτικά έσοδα και από την άλλη  η κατάσταση είναι τραγική  στην είσπραξη των Ανταποδοτικών Τελών & Δικαιωμάτων, όπου τα βεβαιωθέντα και πολύ περισσότερο τα εισπραχθέντα ποσά πέφτουν διαρκώς ως ποσοστά των προϋπολογισθέντων. Όλοι αυτοί οι άθλιοι άθλοι του προϋπολογισμού είναι ένα δείγμα πολιτικού κραβαριτισμού* και αλαζονείας της καθεστωτικής τοπικής κομματικής ολιγαρχίας,


 Επομένως, όσον αφορά τα Έσοδα του προϋπολογισμού , είναι απογοητευτικά, με αρνητικά αποτελέσματα σε όλα τα  κοινοτικά διαμερίσματα, όπως το επιβεβαιώνει αφενός  η ανικανότητα διαχείρισης των δημοτικών εισροών  και αφετέρου o αρνητικός  βαθμός  ανάπτυξης του δήμου. Διαπιστώνεται δε  ότι το τοπικό κομματικό κατεστημένο, χρησιμοποιεί ως εργαλείο το δημοτικό προϋπολογισμό για να εφαρμόσει διαχειριστικές πολιτικές με όρους  αποδόμησης της δημοτικής συλλογικότητας, ώστε να καλύψει  την κατάρρευση των  εσόδων και την κατάλυση της λειτουργικής αυτονομίας του δήμου, οδηγώντας τον με μαθηματική ακρίβεια στη θηλιά του «Παρατηρητήριου»*.


Τα αντανακλαστικά αντίδρασης της δημοτική κοινωνίας στη συγκεκριμένη κατρακύλα  είναι ανύπαρκτα, οι δημότες δεν έχουν κανένα θεσμικό ρόλο να παρέμβουν και να τους αναγκάσουν να  λογοδοτήσουν  για τον συσσωρευμένο θυμό το βασανιστικό πνιγμό που ζουν. Όμως ένα είναι σίγουρο,  ο συγκεκριμένος πνιγμός και  ο συσσωρευμένος βουβός θυμός  εγκυμονεί την Αδράστεια* για τον <αλλουβρεχή> νάρκισσο και τους συνοδοιπόρους του  στις δημοτικές εκλογές του Μάη 2014.


 


Συνεχίζεται……


  


ΥΓ1: Ερωτώ - Γιατί κατεβάσατε από το  http://www.pylos-nestor.gr/portal/index.php/home το  Πρόγραμμα δράσης 2014. Προϋπολογισμός  Έσοδα- Έξοδα και Τεχνικό πρόγραμμα 2014 ;  Πληροφορώ κάθε ενδιαφερόμενο ότι τα εν λόγο έγραφα ήταν αναρτημένο μέχρι τις 5 /2/ 2014, καθόσον εκείνη την ημέρα τα <αντέγραψα >.


ΥΓ2: Συνεχίζω να παραθέτω αφιλοκερδώς “το λεξικό του άρθρου”, αφενός για να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν τα  «κούτσουρα απελέκητα» του Δ. Μελάθρου και οι πέριξ αυτών παρατρεχάμενοι και αφετέρου να καλυτερεύσουν το προσωπικό τους  δείκτη : «γλωσσικής και πνευματικής καλλιέργειας».


 


 


Λεξικό του άρθρου


 


 -Πλεμπάγια  < από το βενετικό plebagia =ο πληβοίος, ο συρφετός, ο λαουτζίκος


 


 -Αρχολίπαρος< από το  αρχή + λιπαρῶ (=επιθυμώ, επιζητώ)= αυτός που επιθυμεί και επιδιώκει αξιώματα, εκλιπαρώντας ή κολακεύοντας τους άρχοντες


 


 - Σερπετός  < (επίθετο) [ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ :από τη λ. ερπετό με επίδραση της συνώνυμης λ. συρτός}= (μτφ.) ο κατεργάρης. ο ξύπνιος.


 


 -Κλαυσίγελος < αρχαία ελληνική κλαυσίγελως = γέλιο και κλάμα μαζί.


 


-Λείχοντας και έρποντας <από το λείχω= γλύφω και έρπω= σέρνομαι με την κοιλιά) = γλείφοντας και  έχοντας εκούσια όλο το σώμα σε επαφή με το έδαφος.


   


 -Μπικικίνια= χρήματα


 


-Συγκατανευσιφάγοι= οι τρεφόμενοι με το να λένε πάντοτε «ναί».


 


-Αλουβρεχείς= οι αδιάφοροι για τους άλλους


 


-Κραβαριτισμός= δημιουργείται από τις  πράξεις του αρχολίπαρου < από τα  κράβαρα κραβαρίτης= αυτός που εκλιπαρεί για βοήθεια με αναξιοπρεπή τρόπο …


 


-Παρατηρητήριο=  ονομάζεται η πενταμελής επιτροπή αντίστοιχη της  «τρόικα», που επιβάλει ένα είδος μνημονίου στο δήμο.


 


Αδράστεια= Η τιμωρία <Ήταν η θεά (προσωποποίηση) του ανθρώπινου ενστίκτου της τιμωρίας. 


 


Πηγές


 




http://www.arxaiaithomi.gr/2014/04/ - dipanoskaltsis.blogspot.com Βεβαιάξ – Βεβαιάξ* Λαέρτης ο Πύλιος


 


 




http://ithominews.blogspot.gr/2013/01/blog-post_8849.html Χρεμύλος ο δήμος Πύλου Νέστορα Λαέρτης ο Πύλιος


 


[3] http://www.arxaiaithomi.gr/2012/02/29/o-mounarxos-tou-dimou-pylou-nestoros-g / Ο Μούναρχος* του δήμου Πύλου- Νέστορος για δεύτερη χρονιά «Είπε… Ξείπε» Λαέρτης ο Πύλιος


http://www.gargalianoi.com/2011/06/08/%  Ζω στο δήμο του Είπα... Ξείπα (Πύλου Νέστορος) Λαέρτης ο Πύλιος


- dipanoskaltsis.blogspot.com


Βεβαιάξ Βεβαιάξ !


Ο Προϋπολογισμός 2014


Άεθλος  αάατος  εκτετέλεσται


 


Λαέρτης ο Πύλιος


 


                                                    


Μέρος 3ο


 


Στέκομαι και  μετά τις  τοπικές δημοτικές εκλογές απέναντι  στην απαίδευτη σαγματοχρισμένη*  και μίσθαρνη* ολιγαρχική δημοτική αρχή, καθόσον υπηρετεί τον σκοπό μιας ψευδούς και εξαναγκασμένης νομιμοποίησης, η οποία περιέχει ως εκ των ων ουκ άνευ την προϋπόθεση της στοχευόμενης εξαπάτησης του πολίτη με κάλπικες "προγραμματικές" υποσχέσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο παλίγλωσσος*  αρχολίπαρος*  με ναρκισσιστικούς  <Άθλους>, με <Άθλιες > δράσεις τύπου καμαρίλας,  με «θέμεθλο»  θράσος  και άφθονη ψολοκαμπία* (μου θυμίζει την θητεία και τις δράσεις του  ως    Β αντιπρόεδρος στο ΔΣ  της  ΑΝΕΝ, που  την  ‘φαλίρισαν’ προς  ίδιον όφελος…..η υπόθεση  είναι  στην εισαγγελία Καλαμάτας), αναλαμβάνει μαζί  με τους  κομματικούς μηχανισμούς  και τα  περισσότερα  σαγματοπροσκυνημένα  μέσα επικοινωνίας  να πείσουν  ως σύγχρονοι  <χαλασοχώρηδες>  την  εύπιστη  και  δεκτική  στη προβατοποίηση  δημοτική  μάζα…. και  την  έπεισαν  να τους   ψήφησουν  για μια ακόμη φορά.  Μεγάλη  ευθύνη για την άνετη  εκλογή των <(α)γραμμάτων>, έχουν οι  καθοδηγητές των άλλων συνδυασμών, καθόσον  δεν πληροφόρησαν  και δεν έπεισαν τους δημότες,  για  τις πεπραγμένες κίβδηλες δράσεις  και τα  δημιουργημένα  χρέη   των  προηγουμένων τριάμισι  χρόνων διακυβέρνησης, του <ήλθα για να μείνω> και  των  συγκατανευσιφάγων* του.  Το γαϊτανάκι  επαναλαμβάνεται και  καταγράφεται για μια ακόμη φορά  στον <ἐλεεινὸν και ὀλέθριον> Προϋπολογισμό 2014 [1] . Είναι φανερό ότι  κανείς από τους υποψηφίους (υπήρχε μια εξαίρεση ενός  υποψηφίου συμβούλου)  δεν αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της  εκλογικής περιόδου  στο συγκεκριμένο <βέβηλο και σκύβαλο> προϋπολογισμό, αφήνοντας την ηγεμονία στις εκλογές στους  ερεβομανείς*,  να κοπροκρατήσουν* για ακόμη πέντε χρόνια το μέλλον δήμου. Θα πρέπει μερικοί από την αντιπολίτευση να ντρέπονται γιατί μετά την ταπεινωτική τους ήττα, προέτρεξαν να   ανακοινώσουν μια  γόνιμη συνεργασία  με την δυναστική  δημοσιτία.


Ό πως έδειξα  ο παρόν προϋπολογισμός  εξακολουθεί να καταγράφει την ταπείνωση της κοινωνικής συλλογικότητας, την αποδόμηση του οικονομικού ιστού του δήμου, την ιδιοποίηση του δημοτικού κοινωνικού πλούτου, δημιουργώντας  με αυτό τον τρόπο, τα δημοσιονομικά ελλείμματα που  έφεραν το δήμο στο κόκκινο. Πράγματι, η  επανεκλεγμένη ολιγαρχική δημοτική αρχή  ως φύσει ιδιοτελής και εξωνημένη*, επιβεβαιώνει την ανισορροπία μεταξύ  του  συνόλου των κωδικών που  καθορίζουν  τις  δαπάνες  και των χαμηλών τακτικών εσόδων, ωθώντας  το δήμο να γίνει περισσότερο χρεμύλος*.[2].


Ας  δούμε αναλυτικά το κεφάλαιο των εξόδων:  Όσο αφορά τις δαπάνες έχω  γράψει και  καταγγείλει,  ότι  και  στους  τέσσερις  προϋπολογισμούς που παρουσίασε η παρούσα δημοτική αρχή, στην προσπάθεια να επιδείξει έργο ή να ικανοποιήσει τις  απαιτήσεις διαφόρων τοπικών φορέων, αναγραφόταν και αναγράφονται και στον τρέχον προϋπολογισμό ποσά που ουδέποτε αποδίδονται.  Ενδεικτικός  είναι ο πίνακας που ακολουθεί.


Γενικό Σύνολο Δαπανών


 
Δήμος Πύλου- Νέστορα
Διαμορφωθέντα     Έξοδα 2013
Μέχρι 31-12-2013
Ενταλθέντα      Έξοδα  2013
Μέχρι 31-12-2013
 Ψηφισθέντα   Έξοδα  2014
Γενικό Σύνολο Δαπανών
31.564.219,31
 6.537.676,92
34.119.009,62
 


 


Από το παραπάνω πίνακα παρατηρούμε ότι το γενικό  Σύνολο διαμορφωθέντων δαπανών για το 2013 ήταν 31.564.219,31 και στις  31-12- 2013  το  γενικό  σύνολο των ενταλθέντων κατρακύλησε στα  6.537.676,92  ή   στο  20,71%  των  διαμορφωθέντων συνολικών γενικών εξόδων. Η αστοχία μεταξύ διαμορφωμένων και ενταλθέντων ανέρχεται στα  25.026.542,39  και φανερώνει την ανικανότητα διοίκησης  και προγραμματισμού  της τοπικής δυναστικής δημοτικής  κομματοκρατίας. Είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι τα υπόλοιπα δεν αφορούν τις ανελαστικές δαπάνες του δήμου αλλά κυρίως έργα και επενδύσεις παραγωγικού και  κοινωνικού χαρακτήρα που ουδέποτε έγιναν!!! [3]


 


Οι ανελαστικές δαπάνες


Α. Οι Πάγιες  ανελαστικές δαπάνες


Πιν. 11


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2013
Ενταλθέντες  Δαπάνες
μέχρι 31-12-2013
 
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2014
Μισθοδοσία, ασφαλιστικές εισφορές και άλλες παροχές προβλεπόμενες από εργ.νομοθεσία
ΚΩΔ: 60
 2.757475,81
 1.361.562,10
2.893.282,82
 
Δαπάνες αιρετών (μισθοί δημάρχου, αντιδημάρχων, κλπ
ΚΩΔ: 61-62
1.188. 210,20
  613.229,42
1.513.876,82
 
Τόκοι και χρεολύσια δανείων
 ΚΩΔ: 651-652
 1.33.785,38
  65.091,71
   138.000€
 Σύνολο  
 4.079.471,39
   2.039.883,23
4.545159,64
 


 


Από τις Ενταλθέντες δαπάνες, παρατηρούμε ότι ο δήμος  καθυστερεί, από την μια να πληρώσει τα ασφαλιστικά ταμεία και τις άλλες παροχές που προβλέπονται από την νομοθεσία, και από την άλλη  δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα τους τόκους και τα τοκοχρεολύσια, γιατί στερείται δυνατοτήτων που οφείλονται στο αποτέλεσμα λογιστικών τεχνασμάτων,  για να δείξουν την αύξηση των εσόδων.


Όμως στις ανελαστικές δαπάνες, θα έπρεπε ίσως να προστεθούν και ποσά που καταγράφονται ως  έξοδα και αφορούν διάφορες κρατήσεις υπέρ τρίτων (κρατήσεις υπέρ διαφόρων ταμείων, φόρος μισθωτών υπηρεσιών κλπ) που αποδίδονται από το δήμο στους δικαιούχους και όχι βέβαια υπό μορφή έργων στους δημότες. Όπως επίσης στις ανελαστικές δαπάνες θα έπρεπε να προσθέσουμε και τις πληρωμές Προηγούμενων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ). Πρόκειται ουσιαστικά, για χρέη του δήμου που κάποτε πρέπει να πληρωθούν.


Β. Οι μακροχρόνιες ανελαστικές δαπάνες


Πιν.12


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2013
Ενταλθέντες  Δαπάνες
μέχρι 31-12-2013
 
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2014
Λοιπές αποδόσεις
ΚΩΔ:  82, 83, 85
 2.767.899,76
 1.361.562,10
3.595.661,20
 
 
Πληρωμές για υποχρεώσεις ΠΟΕ
ΚΩΔ: 81
1.113.643,68
  1.041. 341,43
1.340.144,41
 
 
Σύνολο
 3.881.543,44
   2.402.903,53
4.935.805,61
 


Επομένως το Σύνολο των ανελαστικών δαπανών δίνεται από το άθροισμα των πινάκων 11  και 12. Η πρόσθεση φανερώνει ότι οι συνολικές ανελαστικές δαπάνες στο δήμο <κτυπάνε κόκκινο>.


Σύνολο ανελαστικών δαπανών


Πιν.13


Δήμος Πύλου- Νέστορα
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2013
Ενταλθέντες  Δαπάνες
μέχρι 31-12-2013
 
Ψηφισθέντες Δαπάνες
2014
Σύνολο Ανελαστικών δαπανών
 7.961.014,83
 4.442.786,76
 9.480.965,25€
 
 


 


Να σημειωθεί ότι για λόγους οικονομίας του χώρου  δεν συνυπολογίσαμε και άλλα μικρότερα ποσά ανελαστικών δαπανών όπως, οι υποχρεωτικές εισφορές του δήμου προς τον Ενιαίο Σύνδεσμο δήμων και κοινοτήτων, στον ΣΠΑΒ κλπ.


Είναι δεδομένο ότι, ο δήμος πρέπει να καλύψει  τις συνολικές ανελαστικές του δαπάνες, με τα τακτικά του έξοδα. Αυτή την συσχέτιση μας την προσδιορίζει:


O Δείκτης ανελαστικών δαπανών-τακτικών εσόδων.


ΔΑΔ/ΤΕ = Συνολικές ανελαστικές  δαπάνες/ Τακτικά έσοδα =9.480.965,25€/4.925.319,28€=1,92 .


Ο  συγκεκριμένος δείκτης  εκφράζει την  κάλυψη  των ανελαστικών δαπανών από τα τακτικά έσοδα του δήμου. Είναι φανερό ότι ο δήμος  χρειάζεται σχεδόν δυο  φορές (1,92) τα ψηφισθέντα τακτικά έσοδα  για να καλύψει τις συνολικές ανελαστικές δαπάνες.


Την μεγάλη οικονομική τρύπα προϋπολογίζει ο δήμος να την κλείσει με τα έκτακτα έσοδα των 1.216.199,80€, αλλά και αυτά τα προσωρινά έκτακτα έσοδα μειώνουν το παραπάνω δείκτη στη τιμή  1,53, που εκφράζει ότι ο δήμος  χρειάζεται σχεδόν μιάμιση φορά  τα ψηφισθέντα τακτικά και έκτακτα έσοδα για να καλύψει τις συνολικές ανελαστικές δαπάνες. Λογικά ο δήμος για να μειώσει την τιμή του δείκτη κάτω του 1,00, για να μπορέσει να λειτουργήσει  στοιχειωδώς  θα καταφύγει στη δανειοδότηση.


Το ποσό που θα πρέπει να δανειστεί και θα επιβαρύνει το ήδη υπερβολικό χρέος, ανέρχεται στα 3.339.446.17€.


 


Αναλυτικά:


1. Οι Πάγιες  ανελαστικές δαπάνες ανέρχονται σε  92,28% των τακτικών εσόδων


1.1 Η μισθοδοσία του προσωπικού ανέρχεται σε ποσοστό  58,7% των τακτικών εσόδων.


1.2  Οι Παροχές, αποζημιώσεις δημάρχου, αντιδημάρχων μελών του δημοτικού συμβουλίου, των συμβούλων και τρίτων ανέρχονται σε ποσοστό 30,7% των τακτικών εσόδων.


1.3  Οι τόκοι και Τα χρεολύσια ανέρχονται σε ποσοστό 2,88% των τακτικών εσόδων.


2. Οι μακροχρόνιες ανελαστικές δαπάνες  ανέρχονται σε 99,72 %


  των τακτικών εσόδων


-2.1 Οι Λοιπές αποδόσεις ανέρχονται σε ποσοστό 73%  των τακτικών εσόδων.


-2.2  Οι Πληρωμές για υποχρεώσεις ΠΟΕ ανέρχονται σε ποσοστό  26,72% των τακτικών εσόδων.


1+2 = Το σύνολο των ανελαστικών δαπανών ανέρχεται στο 192% των τακτικών εσόδων


ή


Το σύνολο των ανελαστικών δαπανών ανέρχεται 150%  παραπάνω από τα ψηφισθέντα τακτικά και έκτακτα έσοδα.


Το ερώτημα που προκύπτει είναι προφανές. Που θα βρουν τα ίδια έσοδα   οι εκλεκτοί  τις «βελάζουσας»  δημοτικής  μάζας  για να υλοποιήσουν την υποσχεθείσα ανάπτυξη; Που θα βρουν τα ίδια  έσοδα για να ενισχύσουν τη κοινωνική φροντίδα;  Που θα βρουν τα ίδια  έσοδα για να ενισχύσουν τους απόρους; Που θα βρουν τα ίδια  έσοδα για να επιχορηγήσουν τα νομικά πρόσωπα του δήμου; Που θα βρουν τα ίδια  έσοδα  για  να  επιχορηγήσουν τα αθλητικά σωματεία και τους πολιτιστικούς συλλόγους; Που θα βρουν τα  κονδύλια για την « απογραφή και  την ποιοτική αξιολόγηση των υφιστάμενων εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων», παρά το σεισμογενές υπόβαθρο του δήμου;


Δυστυχώς, την απάντηση  μας  τη φανερώνει  πάλι  ο  < πλασματικός> προϋπολογισμός  2014, καθόσον έχουν καταγραφεί ποσά στους αντίστοιχους κωδικούς που  δεν μπορούν να εκτελεστούν λόγω έλλειψη εσόδων και υπερβολικής υπερχρέωσης. Επομένως,  εν μέσω δεινής οικονομικής κρίσης, όπου ο φορολογούμενος δημότης στενάζει από τις περικοπές μισθών και συντάξεων, από την ανεργία, από τις χαμηλές τιμές των αγροτικών παραγόμενων προϊόντων, από τις υψηλές τιμές των γεωργικών εφοδίων και μηχανημάτων, από το κλείσιμο εκατοντάδων καταστημάτων, από την αύξηση του κόστους ζωής, από την χαμηλή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, από την αύξηση των φαρμάκων και από την ερημοποίηση των γεωργικών χωριών, παρατηρούμε ότι:  η σχέση  μεταξύ ανελαστικών δαπανών και τακτικών εσόδων -κρατικών χορηγήσεων ξεπερνά το 100%, που σημαίνει ότι ο δήμος  ωθείται  στη υπερχρέωση  και στην αγκαλιά του «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ».


Τι σημαίνει «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ»;


Σημαίνει ότι βάση του «Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» που  υπερψηφίστηκε τα  ξημερώματα της Πέμπτης, 08-11-2012 από 153 βουλευτές (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ)  και  έγινε νόμος του Κράτους. Η κυβέρνηση, καθ’  υπόδειξη των δανειστών, έσφιξε τη θηλιά σε όσους δήμους και Περιφέρεις που έχουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα (χρέη – ελλείμματα) και  είναι στο «κόκκινο», θεσπίζοντας  αντίστοιχη «τρόικα», η οποία θα είναι πενταμελής και  ονομάζεται «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ», που  θα ελέγχει  σε μηνιαία βάση την ορθή  εκτέλεση του προϋπολογισμού  εκάστου  Δήμου και  εκάστης  Περιφέρειας, προκειμένου να εξαλειφθούν, με κάθε τρόπο, τα τυχόν οικονομικά ελλείμματά τους. Ο Δήμος ή η Περιφέρεια θα υποχρεούται να ακολουθήσει τις συστάσεις και τις οδηγίες του «Παρατηρητήριου», ήτοι δεν θα έχει τη διακριτική ευχέρεια για οτιδήποτε άλλο. Εάν, όμως, ο Δήμος ή η Περιφέρεια δεν λάβει υπόψη τις υποδείξεις του «Παρατηρητηρίου» ή τα ελλείμματα παραμένουν ή και αυξάνονται, τότε, με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, κατόπιν σχετικής εισηγήσεως του «Παρατηρητηρίου», ο Δήμος ή η Περιφέρεια θα υπάγεται σε «Πρόγραμμα Εξυγίανσης». Στα πλαίσια αυτού του «Προγράμματος Εξυγίανσης» προβλέπεται η λήψη σκληρών οικονομικών μέτρων, τα οποία θα υποστούν οι δημότες οι τοπικές επιχειρήσεις και οι υπάλληλοι του Δήμου. Συγκεκριμένα, μεταξύ αυτών των σκληρών μέτρων προβλέπεται η αύξηση των δημοτικών φόρων και τελών, η αύξηση των εισφορών, η αύξηση του ανώτατου συντελεστή επιβολής του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας για τα ακίνητα, εντός της εδαφικής περιφέρειας του «παραβάτη» Δήμου, μέχρι και 3‰, η αύξηση του συντελεστή επιβολής του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων και παρεπιδημούντων από 0,5% μέχρι και 2%, η μετάταξη υπαλλήλων, η παύση αναπτυξιακών έργων, κλπ! [4].


 Όπως αντιλαμβάνεσθε, τις δυσμενείς αυτές, συνέπειες της οικονομικής κακοδιαχείρισης των διαφόρων επίορκων υπαλλήλων και δημοτικών αρχόντων στο δήμο Πύλου -Νέστορα, δεν θα τις υποστούν οι υπαίτιοι, οι οποίοι παραμένουν και θα παραμείνουν ατιμώρητοι, με την ευλογία αυτών που τους  ψήφησαν και τους επιβράβευσαν, αλλά εμείς οι απλοί πολίτες.


Για πρώτη φορά κατά την μνημονιακή περίοδο, η κοινωνία του δήμου Πύλου –Νέστορα θα βρεθεί αντιμέτωπη με την επιβολή κυβερνητικών και  δημοτικών φόρο-υετών, όπου τα «κοπίδια της εξουσίας» σε επίπεδο Μάκρο και σε επίπεδο μίκρο, θα βάλουν το χέρι τους βαθειά στις άδειες τσέπες της  δημοτικής κοινωνίας  αλλά και τις <βελάζουσας>   δημοτικής μάζας, η οποία  τότε θα  ξαναρχίσει  να  ανεβορβαρώνει*  και να αποσκορακίζει*  αυτούς τους δημοτικούς  «Μεταρσιολέσχες*» που πριν λίγες ημέρες υπερψήφισε  και τους κατέστησε άρχοντες της δημοτικής καταστροφής. Η σοφή παροιμία του λαού εδώ πάει γάντι : < Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται >… Με τις υγείες μας.


  


ΥΓ1: Ερωτώ - Γιατί κατεβάσατε το  Πρόγραμμα δράσης 2014. Προϋπολογισμός  Έσοδα- Έξοδα και Τεχνικό πρόγραμμα 2014 από το  http://www.pylos-nestor.gr/portal/index.php/home;  Πληροφορώ κάθε ενδιαφερόμενο ότι τα εν λόγο έγραφα ήταν αναρτημένα  μέχρι τις 5 /2/ 2014, καθόσον εκείνη την ημέρα τα <αντέγραψα >.


 


ΥΓ2: Συνεχίζω να παραθέτω αφιλοκερδώς “το λεξικό του άρθρου”, αφενός για να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν τα  «κούτσουρα απελέκητα» του Δ. Μελάθρου και οι πέριξ αυτών παρατρεχάμενοι και αφετέρου να καλυτερεύσουν το προσωπικό τους  δείκτη : «γλωσσικής και πνευματικής καλλιέργειας».


 


Λεξικό του άρθρου


 


Μίσθαρνη=αυτή που αναλαβαίνει εργασία ή υπηρεσία και αποβλέπει μόνο στην αμοιβή.


Παλίγλωσσος= Αυτός που λέει ψέματα, ο ψευταράς, από το πάλιν+γλώσσα


Αρχολίπαρος = αυτός που επιθυμεί και επιδιώκει αξιώματα, εκλιπαρώντας ή κολακεύοντας τους άρχοντες, από το αρχή + λιπαρῶ (=επιθυμώ, επιζητώ)


Ψολοκομπιάς=Καυχησάρης αλαζόνας, ψόλος(καπνός )+κομπάζω


Χαλασοχώρης= ανάλγητους κι ανεύθυνους πολιτικός, από το αφήγημα «Οι Χαλασοχώρηδες»,του Παπαδιαμάντη.


-Συγκατανευσιφάγοι= οι τρεφόμενοι με το να λένε πάντοτε «ναί».


Ερεβομανείς= αυτοί που είναι σκοτεινοί σαν το βαθύ σκοτάδι


Κοπροκρατήσουν=οι «σκυλοκοίτες, κι ερεβομανείς κοπροκρατούν το μέλλον», το μέλλον μας, των παιδιών μας, των εγγονών μας και των δισεγγονών μας της υπεράλλου πέραν, της υπερπέραν Ελλάδος.  Ετυμηγορεί αμείλικτος  ο Οδυσσέας Ελύτης  στο «Στο άξιον εστί»:  Κοπροκρατούν


Εξωνημένη= πληρωμένη


Ο χρεμύλος  =Ο πνιγμένος στα χρέη (το όνομα είναι επινόηση του Αριστοφάνη, από τις λέξεις χρέος + αιμύλω = απατώ),


Ανεβορβαρώνει=( από το βορβορώνω =λερώνω με βόρβορο, βρομίζω), εξωστομεί βρώμικα λόγια.


Αποσκορακίζει=( από το σκορακίζω =συμπεριφέρομαι περιφρονητικά και υβριστικά). Τον  ξαποστέλνει με βρισιές.


Μεταρσιολέσχες= αυτοί που μιλάνε περί ανέμων και υδάτων, από το μετάρσιος(μετέωρος)+ λέσχη(τόπος συνάθροισης).


 


Πηγές


 




http://www.arxaiaithomi.gr/2014/04/ - dipanoskaltsis.blogspot.com Βεβαιάξ – Βεβαιάξ* Λαέρτης ο Πύλιος




http://ithominews.blogspot.gr/2013/01/blog-post_8849.html Χρεμύλος ο δήμος Πύλου Νέστορα Λαέρτης ο Πύλιος


[3] http://www.arxaiaithomi.gr/2012/02/29/o-mounarxos-tou-dimou-pylou-nestoros-g / Ο Μούναρχος* του δήμου Πύλου- Νέστορος για δεύτερη χρονιά «Είπε… Ξείπε» Λαέρτης ο Πύλιος


http://www.gargalianoi.com/2011/06/08/%  Ζω στο δήμο του Είπα... Ξείπα (Πύλου Νέστορος) Λαέρτης ο Πύλιος


- dipanoskaltsis.blogspot.com




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου