Website counter free counters

Σάββατο, 16 Ιουλίου 2016

Το πρόγραμμα υποδομών-μεταφορών του νέου ΕΣΠΑ , είχε ήδη υπερδέσμευση 240%!

Καλαμάτα-Ριζόμυλος με το "πακέτο Γιούνκερ" σημαίνει ακριβά διόδια
     

Καλαμάτα-Ριζόμυλος με το "πακέτο Γιούνκερ" σημαίνει ακριβά διόδια
16 Ιουλ
2016
ΑΛΕΞΗΣ ΧΑΡΙΤΣΗΣ
Όσοι προτείνουν την ένταξη του δρόμου Καλαμάτας-Ριζόμυλου στο «πακέτο Γιούνκερ» θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτό σημαίνει την επιβολή υψηλών διοδίων, ώστε να μπορέσει να αποπληρωθεί η συμμετοχή του ιδιώτη που θα χρηματοδοτήσει το έργο. Αυτό τόνισε ο υφυπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, σχολιάζοντας επίσης ότι «είναι εύκολο πολλοί να βρίσκουν λύσεις στον αέρα», αναφερόμενος προφανώς σε εκείνους που επιμένουν ότι το έργο μπορεί και πρέπει να ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ»…
Ειδικότερα, ο υφυπουργός Οικονομίας, αρμόδιος για το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ, σημείωσε σχετικά κατά τη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ: «Πρέπει να είμαστε πολύ μετρημένοι σε αυτά που λέμε όταν αναφερόμαστε σε έργα υποδομών, τόσο επειδή οι πόροι που απαιτούνται για την υλοποίηση τους είναι σοβαροί όσο και γιατί η σημασία τους για τις τοπικές κοινωνίες είναι πολύ μεγάλη. Το πρόγραμμα υποδομών-μεταφορών του νέου ΕΣΠΑ, όταν εμείς παραλάβαμε, πριν ξεκινήσει η υλοποίηση του προγράμματος, είχε ήδη υπερδέσμευση 240%! Είχαν ενταχθεί έργα συνολικού προϋπολογισμού σχεδόν 2,5 φορές μεγαλύτερου από τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του το πρόγραμμα! Άρα έπρεπε να δούμε ποια από αυτά έργα μπορούσαν να υλοποιηθούν. Μεταξύ των έργων αυτών ήταν και το Καλαμάτα-Ριζόμυλος, χωρίς όμως καμία νομική δέσμευση. (…) Σε σχέση με το Καλαμάτα-Ριζόμυλος εκκρεμούν οι μελέτες που περιλαμβάνονται στις υποχρεώσεις του Μορέα για να δούμε ποιες δυνατότητες υπάρχουν για την υλοποίησή του. Εφόσον έχουμε τις μελέτες στα χέρια μας και ξέρουμε τις απαιτήσεις για να υλοποιηθεί, θα δούμε τι δυνατότητες έχουμε, για να απευθυνθούμε σε διεθνείς χρηματοπιστωτικούς μηχανισμούς για να δούμε τις δυνατότητες χρηματοδότησης αυτού του έργου. Σε ό,τι αφορά το πακέτο Γιούνκερ, θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε, γιατί είναι εύκολο πολλοί να βρίσκουν λύσεις στον αέρα, ότι προϋποθέτει ιδιωτική συμμετοχή. Αυτό σημαίνει ότι το έργο θα πρέπει να έχει έσοδα. Άρα εκεί θα πρέπει να λάβουμε την απόφαση: Είμαστε διατεθειμένοι να βάλουμε διόδια στο δρόμο, υψηλά διόδια, για να μπορέσει να αποπληρωθεί η ιδιωτική συμμετοχή; Αυτά είναι ερωτήματα που πολλές φορές δεν τίθενται, παρακολουθώντας τον τοπικό Τύπο, εσφαλμένα κατά τη γνώμη μας. Χρειάζεται μια σοβαρότητα, να έχουμε τα δεδομένα μπροστά μας. Όλοι αναγνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σημαντικό έργο για την ευρύτερη περιοχή, για την αναπτυξιακή προοπτική της ευρύτερης περιοχής, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η δυτική Μεσσηνία είναι μια περιοχή με ιδιαίτερη τουριστική άνθηση και παραγωγικές δυνατότητες. Θα δούμε ποια είναι η βέλτιστη λύση για την προώθηση αυτού του έργου».
Στ.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου